На 21 и 24 май оперната певица Соня Йончева ще е сред първите големи звезди на Виенската опера след падането на ограниченията от коронавирус в Австрия.

Тя ще пее на сцената на Виенската опера в „Тоска“ на Пучини. Ролята е от знаковите за Йончева, която през 2018 година бе звезда в новата постановка на Метрополитън опера в Ню Йорк. 

Историята за любов и ревност с въздействащата музика на Джакомо Пучини не слиза от световните сцени от 1900 година, когато на 14 януари в Рим премиерата се приема с безразличие от критиците.

Днес това е най-поставяната опера на италианския композитор, а ролята на Тоска превръща талантливите певици в звезди. Такъв е случаят с Йончева, която получи ласкави критики за изпълнението си. 

След като пандемията от Ковид-19 на няколко пъти отложи спектаклите, сега Йончева ще пее „Тоска“ в компанията на Пьотр Бечала и Амброджио Маестри в един от най-елитните оперни театри в света.

„Това е само началото от бъдещото ми сътрудничество с операта във Виена“, каза Йончева. С новото ръководство на театъра тя има планове за нови роли на сцената на Виенската опера.

„През първите години от професионалната ми кариера бях обвързана с Парижката опера, Метрополитън, Ла Скала, Ковънтгардън, операта в Берлин. Сега искам да пея в повече театри, да се срещам с различна публика“, споделя Йончева, която продължава да изненадва публиката с различен репертоар и смели професионални избори.

Тези дни тя изнесе концерт в Катовице,  на който изпълни песни на френския композитор Анри Дюпарк по текстове на Бодлер. Забележителното в неговата биография е, че след като завършва йезуитски колеж, през 1869 г. той се среща с Франц Лист и Рихард Вагнер във Ваймар. Вдъхновен от тази среща през 1870 г. публикува пет песни. Соня Йончева открива позабравеното му творчество и решава да го върне на сцена. Това е само малка част от богатия репертоар, който световноизвестната българка поддържа през годината.

Наскоро Йончева триумфира със серия от концерти в Испания на сарсуела. Пресата отбелязва:

„Още една голяма звезда от света на операта пропя сарсуела. Българката Йончева показа класа и изпълни някои от най-популярните произведения. Красивият й мощен глас, артистичността я нареждат от най-големите интерпретатори на този популярен музикален стил. Умението й да общува с публиката затвърди статуса й на една от най-големите и обичани оперни звезди в света днес“.

Йончева обяви и първите дати от серия концерти в Европа, на които ще представи новия си албум „Rebirth”. Плочата се радва на изключителен успех и е в класациите за най-продавани оперни албуми в няколко държави.

 

 

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„У дома в кухнята виси нож от снимките на „Фатално привличане". Най-добрият начин да напомни на обкръжаващите, че не трябва да обиждат жените.“

Глен Клоуз, американска актриса, родена на 19 март преди 78 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Когато залогът е по-голям от живота…

Сюжетът на „Залог“ е поднесен увлекателно и непосредствено, но в него има излишна орнаменталност – дразнят протяжните сцени в чифлика на Паница, с неизбежните хора , песни и гърмежи, напомнящи стилистиката на Миклош Янчо, разкриването и овладяването на заговора напомня нощно театрално шоу...

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...

 

 

В традициите на френската кинокласика: „Анора“ като вариация на „Богат, беден“ 

 

Лентата е отличена със „Златна палма“ в Кан, има едно отличие на БАФТА  - за кастинг и  „Оскар"-и - за най-добър филм, режисура, сценарий и монтаж.