КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Две забележителни цигулкови творби ще звучат в изпълнение на виртуозния Светлин Русев и Софийската филхармония на 21 октомври - Поема за цигулка и оркестър от Ернест Шосон и Рапсодия "Циганка" за цигулка и оркестър от Морис Равел. Цигуларят, който е безапелационен любимец на българската публика, ще свири под диригентството на маестро Саша Гьотцел – главен гост-диригент на националния оркестър.

В програмата е включен и въздействаащият Реквием на Габриел Форе, в чието изпълнение се включват Националният филхармоничен хор и солистите Петя Петрова и Орфей Петров.

Името на Светлин Русев се свързва с виртуозно майсторство и изключителна емоционалност на изпълненията. Блестящата му кариера започва след като печели Първа награда в първото издание на широко известния днес Международен конкурс Сендай през май 2001 година. Харизматичният виртуоз свири в много от най-големите концертни зали по света, сред които Болшой театър и зала Чайковски в Москва, Сънтори Хол в Токио, Центъра за изкуства в Сеул, зала Плейел, UNESCO, Театър Шанз-Елизе, Театър Шатле, Сите дьо ла Мюзик и Театър дьо ла Вил в Париж, зала България, зала Бела Барток в Будапеща, Алте Опер във Франкфурт, Концертхаус в Берлин, Културен център Кирхнер в Буенос Айрес, Бозар в Брюксел и Двореца на ООН в Женева. Той е редовен гост-солист на оркестри от най-висока класа, сред които Националният оркестър на Франция, Оркестърът на националното радио на Франция, Оркестърът на Романска Швейцария, Националният оркестър на Белгия, Сеулската филхармония, Токийската филхармония, Симфоничният оркестър на Индианополис, Филхармоничният оркестър Джордже Енеску (Букурещ), Оркестъра на Румънското национално радио и др.

Солира под палката на именити диригенти като: Мюнг-Вун Чунг, Леон Флайшер, Йехуди Менухин, Юзо Тояма, Марек Яновски, Емануел Кривин, Франсоа-Ксавие Рот, Жан-Жак Канторов, Денис Ръсел-Дейвис, Лионел Бренгие, Емил Табаков, Найден Тодоров и др.

Притежава изключително широк репертоар, вариращ от барока до съвременната музика и популярните жанрове. Паметни са и неговите изпълнения на музика от български и славянски композитори.

Саша Гьотцел е главен гост-диригент на Софийската филхармония и художествен ръководител на турския фонд "Музика за мир". От септември 2022 той ще встъпи в длъжността музикален директор на Националния оркестър на Лоара (Франция). Бил е художествен ръководител и главен диригент на Филхармоничния оркестър "Борусан" в Истанбул, с чиято история са свързани участията на забележителни солисти и в програмите на водещите международни фестивали в Залцбург, "Би-би-си Промс", Истанбулския фестивал. С Оркестър "Борусан" Гьотцел сътрудничи със солистите Даниил Трифонов, Юджа Уанг, Рудолф Бухбиндер, Мърей Парая, Максим Венгеров, Аркадий Володос, Юлиан Рахлин, Дениъл Хоуп, Пласидо Доминго, Хосе Карерас, Анна Нетребко, Рене Флеминг, Брин Терфел, Пьотър Бечала.

В биографията на Гьотцел са вписани участията му като диригент на Филхармоничния оркестър на Канагава, Симфоничния оркестър на Бретан, Австрийско-корейския филхармоничен оркестър, като гост-диригент на Симфоничсия оркестър NHK, Мюнхенския симфоничен оркестър, Дрезденския филхармоничен оркестър, Националния оркестър на Франция, Израелския филхармоничен оркестър, Лондонския филхармоничен оркестър, симфоничните оркестри на Люксембург, Страсбург, Ванкувър, Парижки камерен оркестър.

Има издадени компактдискове във фирмите "Дойче грамофон" и "Оникс".

 

Снимките са предоставени на SKIF от Софийската фирхармония.

„Лесно е да се предвидят действията на себелюбеца, трудно е да се отгатнат само действията на честните и безкористните хора.“

Фенимор Купър, американски писател, роден на 15 септември преди 235 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.