На 29 март във фоайето на Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ ще бъде открита изложбата „Шостакович в България“. Тя ще остане в продължение на три седмици. 

Откриването във вторник от 18 часа ще бъде съпроводено с концерт на студенти от Академията, кратка дискусия и излъчване на документални видеоматериали. 

Веселина Антонова - историк и архивар в Държавна опера - Русе, разказа в предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт", че на екипа е отнело около година събирането на документи, снимки и исторически факти, които са в основата на документалната изложба. Повод за нейното осъществяване стана 60-годишнината от основаването на фестивала "Мартенски музикални дни" в Русе, който се проведе по изключение през септември 2021 г. След това експозицията предизвика голям интерес и във Варна.

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…