КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Блестящият цигулар Светлин Русев и прочутата корейска пианистка Йоръм Сон ще зарадват почитателите си на 9 юни в столичната зала „България“ с премиерно изпълнение на най-новото произведение на Минко Ламбов – Двоен концертза цигулка, пиано и оркестър. Диригент на вечерта е маестро Михаил Герц.

Във втората част на програмата филхармониците ще представят Симфония №8 от Антонин Дворжак.

"Концертът за цигулка и пиано е вдъхновен от виртуозните ромски музиканти в Испания, които изпълняват типичната за тях фламенко музика – споделя авторът. – Тук дълбоката душевност, виртуозност, страст, характерните мелодико и метро-ритмични формули, силните контрасти и модерни хармонични похвати са в основата на изграждането на музикалната форма на творбата".

Медиите наричат Йоръм Сон „месията на пианото“. „Грация, кристален тон“ – това са част от определенията за нейното свирене. Учи пиано в Корейския национален университет, след което продължава обучението си в Хановер при Ари Варди. Попада под светлината на прожекторите през 2004 г., когато се появява като солист на Нюйоркската филхармония, под палката на Лорин Маазел, по време на турнето й в Азия. Йоръм Сон има сребърен медал и награда за най-добро изпълнение на камерна музика от конкурса „Ван Клайбърн“, последвана от втора награда от конкурса „Чайковски“ в Москва и награда за най-добро изпълнение на специално написаната от Родион Шчедрин творба, и трето място на международния конкурс „Артур Рубинщайн“.

Йоръм Сон свири с престижни оркестри под палката на някои от най-големите диригенти днес. През 2022 г. тя очаква с нетърпение да направи нови дебюти в Европа и Обединеното кралство в концертните зали на Глазгоу и Пърт с Шотландския симфоничен оркестър на BBC; Концертгебау в Амстердам, както и дебюти със симфоничните оркестри на Базел и Кастилия и Леон. Отвъд Европа, австралийската публика ще има възможността да чуе Йоръм Сон на живо в нейните австралийски концертни дебюти със симфоничните оркестри на Мелбърн, Сидни и Тасмания.

След като печели Първа награда в първото издание на широко известния днес Международен конкурс Сендай през май 2001 година, харизматичният виртуоз на цигулката Светлин Русев се радва на блестяща международна кариера, свързана с много от най-големите концертни зали по света, сред които Болшой театър и зала Чайковски в Москва, Сънтори Хол в Токио, Центъра за изкуства в Сеул, зала Плейел, UNESCO, Театър Шанз-Елизе, Театър Шатле, Сите дьо ла Мюзик и Театър дьо ла Вил в Париж, зала „България“, зала „Бела Барток“ в Будапеща, Алте Опер във Франкфурт, Концертхаус в Берлин, Културен център Кирчнер в Буенос Айрес, Пале дe Бозар в Брюксел и Двореца на ООН в Женева.

Интензивната му концертна дейност го отвежда навсякъде по света – Европа, САЩ, Латинска Америка и Азия. Редовен гост-солист е на оркестри от най-висока класа, сред които са Националният оркестър на Франция, Оркестърът на националното радио на Франция, Оркестърът на Романска Швейцария, Националният оркестър на Белгия, Сеулската филхармония, Токийската филхармония, Симфоничният оркестър на Индианополис, Филхармоничният оркестър Джордже Енеску (Букурещ), Оркестъра на Румънското национално радио, Kremerata Baltica и др.

Солира под палката на именити диригенти като: Мюнг-Вун Чунг, Леон Флайшер, Йехуди Менухин, Юзо Тояма, Марек Яновски, Емануел Кривин, Франсоа-Ксавие Рот, Жан-Жак Канторов, Денис Ръсел-Дейвис, Лионел Бренгие, Емил Табаков, Найден Тодоров и др.

Отдадеността си към музиката Светлин Русев споделя със своите многобройни почитатели по целия свят, както като солист, така и в качеството си на забележителен камерен изпълнител. Партнира на музиканти от класата на Мюн-Вун Чунг, Йоръм Сон, Жан-Ив Тибоде, Питър Франкъл, Максим Рисанов, Антоан Тамести, Готие Капюсон, Джиан Уанг, Франсоа Льольо, Пол Мейер, Нинг Фенг. Член-основател е на клавирното трио Русев–Салк–Розанова. От 2000-та година ръководи и дирижира различни ансамбли и оркестри в България, Франция, Полша, Корея, Япония и Швеция.

Притежава изключително широк репертоар, вариращ от барока до съвременната музика и популярните жанрове. Паметни са и неговите изпълнения на музика от български и славянски композитори.

Михаил Герц принадлежи на най-добрите естонски диригенти от младото поколение. Завършил е Естонската академия за музика и театър с две специалности – пиано и оркестрово дирижиране, след което специализира в Берлин в Академията по музика.

През 2011 получава научна степен доктор,а през 2014 е финалист на третия международен конкурс за диригенти „Евгения Светланова“ в Париж.

От 2007 е постоянен диригент на Естонската национална опера, където е дирижирал повече от 30 оперни постановки. Сред значимите оркестри, с които е работил, са Симфоничния оркестър на Лайципското радио, Берлинския Концертхаус оркестър, Естонския национален симфоничен оркестър, Талинския камерен оркестър и др.

Работил е съвместно с Пааво Ярви, Стивън Слоун, Джон Сторгордс и Ендрю Литън .

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Том Круз на 60

    Днес едва ли някой предполага, че в живота му е имало и трудни мигове, а и отчаяние. 

„Меките корици на книгите са добър вариант, но никога не могат да заменят твърдите – не стават за подпиране на врати.“

Алфред Хичкок, английски режисьор, роден на 13 август преди 123 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Изобретяване на самотата" - книга за паметта и самотата

 

Една неопределима жанрово книга с много вълнуващи прозрения от майстора на словото Пол Остър

Прочетете „Хората на Путин"! Няма да съжалявате

Николай Слатински: Ех, ако можех, щях да заръчам по един екземпляр от книгата за всички наши политически путинофили

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков