„България има население от около 6 млн. души и има над 50 държавни театъра. В Италия, която има население от около 60 млн., няма нито един държавен театър. Трябва да си говорим истината." Това каза Вежди Рашидов по bTV в неделя, цитиран от „Фокус”.

 „Като разбрахме, че има някои провинциални театри, за които аз на шега казвам, че бият Бродуей по посещаемост, видяхме, че не сме узрели още. Направихме висока ставка. Върху всеки билет от 5 лева, давахме 15 лева субсидия от държавата. Малко ли е това? Приходите от билетите оставаха също за театъра и така печалбата им още нараства. Общинските помощи и дарителски пари също оставаха в театъра. Бяхме направили всичко необходимо театрите да имат свои приходи”, обясни министърът.

Поводът за оправданията му е новото финансиране по идея на министерството от лятото, според което субсидията ще се дава на база 1 лев реализиран приход, а не на продаден билет, както досега. В резултат множество културни институции реагираха възмутено и обясниха, че това ги обрича на мизерия и дори затваряне. 

Министърът обаче не смята така, дори анонсира още реформи, макар и „бавни”. По повод на оставката на Сашо Морфов от Народния театър заради невъзможността му да се пребори за добро заплащане на трупата, Рашидов обяви:

„Никой не е свалил статута на Народния театър „Иван Вазов”. Има 4 театъра с национален статут. Трябва да знаем обаче, че статут не означава привилегии. Никой не е намалява нищо, а променихме начина на заплащане.”

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 151 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.