„България има население от около 6 млн. души и има над 50 държавни театъра. В Италия, която има население от около 60 млн., няма нито един държавен театър. Трябва да си говорим истината." Това каза Вежди Рашидов по bTV в неделя, цитиран от „Фокус”.

 „Като разбрахме, че има някои провинциални театри, за които аз на шега казвам, че бият Бродуей по посещаемост, видяхме, че не сме узрели още. Направихме висока ставка. Върху всеки билет от 5 лева, давахме 15 лева субсидия от държавата. Малко ли е това? Приходите от билетите оставаха също за театъра и така печалбата им още нараства. Общинските помощи и дарителски пари също оставаха в театъра. Бяхме направили всичко необходимо театрите да имат свои приходи”, обясни министърът.

Поводът за оправданията му е новото финансиране по идея на министерството от лятото, според което субсидията ще се дава на база 1 лев реализиран приход, а не на продаден билет, както досега. В резултат множество културни институции реагираха възмутено и обясниха, че това ги обрича на мизерия и дори затваряне. 

Министърът обаче не смята така, дори анонсира още реформи, макар и „бавни”. По повод на оставката на Сашо Морфов от Народния театър заради невъзможността му да се пребори за добро заплащане на трупата, Рашидов обяви:

„Никой не е свалил статута на Народния театър „Иван Вазов”. Има 4 театъра с национален статут. Трябва да знаем обаче, че статут не означава привилегии. Никой не е намалява нищо, а променихме начина на заплащане.”

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…