Младежкият театър „Николай Бинев” ще представи „Пилето” по романа на Уилям Уортън. Премиерата е на 2 октомври от 19 ч. на камерната сцена. Един от зрителите, гледали „Пилето” през октомври, ще получи изключителен подарък - полет с парапланер крос кънтри или алтернативно полет в морската синева (по избор), предоставени от OCEANIC Diving Centers.

Автор на пиесата е Наоми Уолъс. Тя е aмерикански драматург, поставян във Великобритания, Европа, Близкия Изток и САЩ. Нейната адаптация на „Пилето” за пръв път е играна в Лондон през март 1997 г.Преводът е на Харалампи Аничкин. Режисьор на спектакъла е Васил Дуев, по сценографията и костюмите работи Мира Петкова. В ролите влизат: Александър Хаджиангелов, Никола Стоянов, Петко Венелинов, Светослав Добрев, Стилиян Желязков и Ярослава Павлова. 

Режисьорът Васил Дуев казва за за спектакъла:

„Нашите герои предпочитат сънят, бленуването, мечтаенето пред обективния поглед върху сивия свят. И не просто предпочитат, а избират мечтата като победен ход срещу Света пълен с алчност, войни, завист и неразбирателство. Да, такива хора като  мечтателите неоцеляват на тази планета. Пилето, Ал и цялата банда герои на времето си не са в съгласие с тази планета. Те казват : „Спрете Земята! Искам да сляза.” И в нашата версия героите не искат да оцеляват в този контекст, в този усложнен свят и затова му обръщат гръб и отлитат от него... Избират живота в полет, въпреки риска да се разпаднат на атоми в стратосферата, защото знаят, че ще са летели.”

СЮЖЕТ 

Историята разказва за двама приятели, които са израснали заедно, и за травмите, които получат през Втората световна война. След бойното поле Пилето попада във военна психиатрична клиника, вярвайки че е птица. Най-добрият му приятел Ал се опитва да му помогне да се излекува, но и той самият страда психически. Историята прескача от техните ученически години до настоящето.

 

 

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Не знам какво ни готви бъдещето, но знам, че трябва да остана позитивна и да не си позволявам да се отчайвам.“

Никол Кидман, австралийска актриса, родена на 20 юни преди 57 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…