Нов международен балетен конкурс за професионалисти ще се проведе между 1 и 9 юли в Бургас, съобщиха от операта в крайморския град.  Организатор е международната балетна асоциация „Сара-Нора Прима”.

Международният балетен конкурс "Сара-Нора Прима" е на името на известната балерина Сара-Нора Кръстева, която от 2009 до 2022 г. е художествен ръководител на балетния състав в Националния театър за опера и балет. 

Целта на конкурса е да подпомогне професионалните балетни кадри и тяхното бъдещо развитие. До участие се допускат ученици от балетните училища и артисти от балетни трупи.

Успоредно с конкурса ще се проведе и балетна академия с майсторски класове, водени от популярни имена от световната балетна сцена, в които ще могат да се включат всички желаещи, без ограничения. 

Участниците в конкурса ще бъдат оценявани от международно жури в състав Сара-Нора Кръстева, проф. д-р Маша Илиева, Марта Петков и Никола Христов Хаджитанев (България), Мария Е. Володина (Русия), Грегор Хатала (Австрия), Фреди Франдзути (Италия), Константин Костюков (Украйна), Кайе Кьоб (Естония). Те ще изберат лауреатите, които освен парични награди ще получат и възможност за гастроли в различни балетни театри, едногодишни договори, участия в други конкурси, специализации, както и обучение в световно признати институти. 

Регистрацията за участие в конкурса и в майсторските класове са вече отворени в официалния му сайт, където има и подробна информация за събитието. 

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…