Да бъде въведен час по театър в българското училище – това предложи актрисата Веселина Михалкова, артистичен директор на варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров”, в интервю за „Дарик”. Според нея все по-малко са организираните от училище посещения на театрални спектакли.

„Съзнавам, че времената са трудни и не всеки може да ходи на театър, но за мен е радващо, че когато светне осветлението, в залата виждам млади хора. Знам, че тези хора не са организирани, защото напоследък трудно се реализират посещенията на ученици в театъра. Мисля, че това е проблем на образованието – недопустимо е да има човек, който завършва ХІІ клас, а никога не е ходил на театър. Болшинството от хората, които решават да се занимават с театър, някой ги е завел на представление. Единици са родителите, които водят децата си на театър в това забързано всекидневие. Според мен това трябва да стане приоритет на учителите. В другите държави има час по изкуства и театър. Има много театрални школи във Варна и може би градът ни е един от най-богатите откъм школи. В нашата школа „Студио театър“ (с ръководител Стоян Радев) са 45 деца. Не е задължително след като си се занимавал с театър това да ти стане и професия в бъдеще, но съм сигурна, че тези деца вече са закърмени с театъра и един ден ще предадат тази любов на собствените си деца.”

95-ият сезон на драматичния театър ще представи премиерите:  „Ретро“ на проф. Пламен Марков, „Кавказкият тебеширен кръг“ от Бертолт Брехт, а Доходно място“ на Островски, „Криворазбраната цивилизация“ с режисьор Стоян Радев.

„Само едно представление през тази година е откупено от политическа сила. На предишни избори интересът беше по-голям от страна на партиите. Тази година няма интерес, явно политиците не разчитат на хората на културата, което според мен е грешка”, казва варненската актриса.

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Защо хората вървят след мнозинството? Защото правото е на негова страна ли? Не, защото е силно!“

Блез Паскал, френски математик и литератор, роден на 19 юни преди 401 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…