„Пето измерение“ е темата на тазгодишното издание на АСТ Фестивал за свободен театър. От 2011 г. събитието е форум за независими театрални и танцови продукции. 

В последните пет години фестивалът акцентира върху нуждата от развитие и разпознаваемост на свободната професионална сцена в България и нейния облик в световен мащаб. Тазгодишното издание има за цел да обобщи постигнатото досега, като се фокусира върху продукцията от края на 2014 и 2015 г., а също и като представи това, което предстои в сферата на независимите изкуства. Интензивната програма на четирите дни на фестивала включва както представления, така и дневни артистични събития, образователна и музикална програма, както и Open space формат с чуждестранни гости и лектори. След успешното домакинство на Есенната среща на IETM в София точно преди година, петото издание на АСТ Фестивал запазва мисията си да представя, обединява и развива свободната изпълнителска сцена в страната. 

Жури в състав театралният изследовател Мира Тодорова, кураторът Владия Михайлова и драматургът Георги Тенев избра осем представления, които ще оформят основната програма на АСТ Фестивал за свободен театър между 19 и 22 ноември 2015 г. 

Фестивалът ще открие премиерата на „Математика на сърцето“ на Сдружение „По действителен случай“. „Дзен игра“ на хореографа Живко Желязков е другото премиерно заглавие.

Към „Петото измерение“ на АСТ Фестивал за свободен театър ще се присъединят още два съвсем нови спектакъла, които за пръв път ще се играят през месец октомври - „Да купиш история” с режисьор Борис Зафиров и представлението на Стефани Ханджийска “TheTimeStopper”. 

Представителната извадка за работата на независимата сцена през последната година е обобщена в четири спектакъла: Международният проект или „театралният наръчник за (разочаровани) принцеси на три езика“, режисиран от Гергана Димитрова -  „Пепеляшки ООД”, документалното представление с режисьор Неда Соколовска - „Установено при огледа”, „Филоктет“ по Хайнер Мюлер на Весела Василева и “Balkan Dance Reality Show”, създаден от четирима изпълнители от България, Хърватия и Германия (Ива Свещарова, Вили Прагер, Соня Преград и Розе Берман). 

Представленията ще се играят в ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс, Derida Dance Center, Център за култура и дебат „Червената къща“ и Гьоте институт – София. 

Основен организатор на фестивала е Асоциация за свободен театър (АСТ), която обединява над 60 организации и професионални артисти на свободна практика в сферата на изпълнителските изкуства. Сред целите на асоциацията са да подпомага, изследва и обогатява свободната театрална и танцова сцена в страната, да отстоява правото на по-добри условия за работа на принципа на свободната инициатива и проектното начало, да насърчава разнообразни артистични практики, да развива нови аудитории, да въвлича българската свободна сцена в процесите на европейското културно поле и да я представя активно в международен контекст. В логиката на тези идеи е и активното намерение от следващата година артистичната програма на АСТ Фестивал за свободен театър да съдържа сериозно международно участие.  

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

 „Писането е форма на терапия. Понякога се чудя как тези, които не пишат, композират или рисуват, успяват да се измъкнат от лудостта, меланхолията, паниката и страха в човешкия живот.”

Греъм Грийн, английски писател, роден на 2 октомври преди 119 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?