На 14 декември Софийската филхармония посреща за първи път новата виолончелова звезда Сантяго Канон-Валенсия, който под палката на големия румънски маестро Кристиан Мандеал ще представи Концерт за виолончело и оркестър №1 от Камий Сен-Санс, съобщиха от музикалната институция.

Програмата на вечерта включва още Увертюрата "Танхойзер" от Вагнер и Симфония №1 от Джордже Енеску.

Нашумелият в последните години колумбийски виолончелист Сантяго Канон-Валенсия е плодовит солист и композитор, описван като „технически безупречен... напълно под кожата на идиомите на композиторите“ (The Strad).

Изпълнител от следващо поколение на BBC за 2022 г., Сантяго е роден в Богота през 1995 г. и прави своя оркестъров дебют като солист, когато е на шест години с Orquesta Filarmónica de Bogotá, разцъфтявайки в завършен музикант и обявен за “един от най-обещаващите млади челисти” (Forbes Колумбия).

Сред многото му отличия са втора награда и „Фаворит на публиката“ на XVI Международен конкурс „Чайковски“ през 2019 г.; носител на наградата на Фондация Старкер за 2018 г.; Носител на трета награда на Международния конкурс „Кралица Елизабет“ за 2017 г.; Носител на първа награда на Международния конкурс за виолончело Карлос Прието, Международния музикален конкурс в Пекин, Международния музикален конкурс Гисборн и Международния конкурс за млади артисти Ленъкс; и носител на голяма награда от състезанията Сфинкс, Казалс, Йохансен, Касадо и Адам.

Сантяго свири с водещи оркестри сред които оркестъра на Франкфуртското радио с Кристоф Ешенбах, Брюкселската филхармония със Стефан Деньов, SWR Symphonieorchester с Андрис Пога, Филхармоничния оркестър на Санкт Петербург с Николай Алексеев, Камерен оркестър Орфей, Антверпенски симфоничен оркестър с Мухай Танг, Мариинския оркестър с Валери Гергиев и Камерен оркестър „Московски солисти“ с Юрий Башмет, както и всички големи оркестри в родната му Колумбия.

Като звукозаписен артист, Канон-Валенсия обича да се потапя както в известни, така и в неизвестни произведения, като има особен интерес към поръчването на нови произведения, аранжирането на парчета и писането на собствена музика. Последният му запис Ascenso, издаден през ноември 2022 г. включва произведения, аранжирани и написани от самия него, както и произведения, поръчани и написани за него от съвременни колумбийски композитори. По-ранните записи включват дебютното издание на Santiago Solo, за което The Strad го признаха за „технически безупречен“ и „изцяло под кожата на идиомите на композиторите“; албум с пианиста Андреа Лукезини, посветен на Шуберт и Бетовен за лейбъла Egea; и албум с руски сонати за виолончело и популярни парчета от репертоара за виолончело с пианистката Катрин Остин за лейбъла Atoll.

Основните музикални наставници на Канон-Валенсия са били Хенрик Зажицки в Колумбия, Джеймс Тенант в Нова Зеландия, Андрес Диас в Съединените щати и Волфганг Емануел Шмид от академията Кронберг в Германия. Той е спонсориран от стипендията Mayra & Edmundo Esquenazi чрез фондация Salvi от 2011 г.

 

Снимката е предоставена на SKIF от Софийската филхармония

„Лесно е да се предвидят действията на себелюбеца, трудно е да се отгатнат само действията на честните и безкористните хора.“

Фенимор Купър, американски писател, роден на 15 септември преди 235 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.