Нова интерпретация на „Крадецът на праскови“ представя Бойко Илиев на сцената на Музикално-драматичния театър (МДТ) „Константин Кисимов“ във Велико Търново, съобщиха от пресцентъра на културната институция.

Героите от едноименната повест на Емилиян Станев ще оживеят в премиерата на театъра 60 години след създаването на филмовата версия на Въло Радев. Спектакълът ще бъде представен на първи път пред публика на 22 май.

Новата интерпретация е на режисьора Бойко Илиев, който е автор и на драматизацията на текста. 

"Действието в повестта се развива във Велико Търново, а във филмовата версия участва и незабравимата Невена Коканова - това е предизвикателство, но и огромна отговорност за мен", коментира Бойко Илиев.

Той припомни, че е написал драматизацията по повестта през 2008 г., когато се ражда и първият му спектакъл в Народния театър „Иван Вазов“.

"Изключителната по своята психологическа проницателност, поетичност и дълбочина повест на Емилиян Станев стои в основата на спектакъла", посочи Илиев. По думите му Емилиян Станев казва, че няма нищо по-тягостно от повторението на миналото, но усещането за повторяемост присъства и в повестта. "Редуват се две епохи, отдалечени една от друга с десетилетия, но близки с болките от войната, епидемията, сушата, мизерията. В този просмукан от жестокост, лудост и болести свят се ражда красива, неподвластна на времето, изгаряща любов - плод на естествения стремеж за щастие и свобода, за осмисляне на абсурдното всекидневие, нашият спектакъл е посветен на възраждащата сила на любовта", каза Бойко Илиев.

Ролята на суровия полковник в постановката изпълнява Веселин Калановски. Полина Петкова пресъздава образа на неговата съпруга Елисавета, а младият актьор Борис Атанасов ще дебютира на великотърновска сцена като сръбския военнопленик Иво Обретенович. В ролите на ординареца, майката и учителя в спектакъла участват актьорите Детелин Кандев, Стефка Златкова и Стефан Методиев.

Сценографията и костюмите са на художничката Никол Трендафилова, а музика специално за „Крадецът на праскови“ е написал Петър Атанасчев. 

 

Източник: Мариана Петрова, БТА

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Половината от нещастията на света произлизат от недостига на мъжество да кажеш и да чуеш истината спокойно и в дух на любов.“

Хариет Бичър Стоу, родена на 14 юни преди 213 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…