Цигуларката Сойонг Юн се завръща на сцената на зала "България" на 24 октомври и ще представи Концерт за цигулка и оркестър №1 от Сергей Прокофиев, съобщиха от пресцентъра на Софийската филхармония. Диригент на вечерта е Йи-Чен Лин. В програмата са включени още Симфонични танци от Сергей Рахманинов и Симфония №31 от Моцарт.

Младата цигуларка Сойонг Юн вече има утвърдено име. Престижното музикално списание „Gramophone" определя изпълненията й като „прецизни и изключително дисциплинирани", а критиците на „The Guardian" заявяват, че „нейното техническо съвършенство винаги е поставено в услуга на музиката".

Носителка на награди от големи конкурси, сред които „Йехуди Менухин" (I награда), „Хенрик Виенявски" (I награда) и сребърен медал от цигулковия конкурс в Индианаполис, Сойнг Юн е спечелила уважението на колегите си като цигуларка и камерен музикант от най-висок клас. Тя е все по-търсена на международната сцена, досега е свирила като солист с редица водещи оркестри, включително Чешкия национален симфоничен оркестър, Пражката филхармония, Симфоничния оркестър на Билбао, Камерната филхармония – Бремен, Оркестър „Елбфилхармони" на Северно германското радио, Руския национален оркестър, Кралския филхармоничен оркестър, Камерния оркестър на Женева, Националния оркестър на Белгия, Симфоничния оркестър на Полското национално радио, Симфоничнте оркестри на Берн и Трондхайм, Оркестър „Солистите на Трондхайм" и Камерния оркестър на Цюрих. Нейният нарастващ списък от сътрудници включва Кшищоф Пендерецки, Айвор Болтън, Кшищоф Урбански, Мухай Танг, Максим Венгеров, Ейджи Оуе и Михал Нестерович.

През пролетта на 2020 г. Сойонг Юн бе в журито на конкурса „Йехуди Менухин" в Ричмънд, Вирджиния, участвайки също и в концерта на откриването. Сътрудничи често с Корейския камерен оркестър, с който записва „Четирите годишни времена на Буенос Айрес" на Пиацола и Концерта за цигулка и пиано на Менделсон и има концертни турнета в Азия, Европа и Северна Америка. През 2012 заедно с Вайт Хертенщайн и Бенджамин Грегор-Смит основава струнното трио ORION, което през 2016 печели Първа награда и наградата на публиката на конкурса за камерна музика „Migros Kulturprozent" в Цюрих. Свири в Уигмор Хол – Лондон, „Тонхале" – Цюрих, Щутгарт, Единбург, Белфаст и Манчестър.

Базирана между Барселона и Сеул, Сойонг Юн учи в Националния университет по изкуствата в Южна Корея, в Кьолнския университет за музика и танци при Захар Брон и в Цюрихския университет по изкуствата.

Свири на цигулка на Джовани Батиста Гуаданини , изработена в Торино през 1773-а.

 

  • Своя Първи концерт за цигулка Прокофиев започва да пише през пролетта на 1914-а, но го завършва чак след три години. През това време работи над поръчания от Дягилев балет „Ала и Лолий" (от който извлича по-късно известната „Скитска сюита") и операта „Картоиграчът" (по едноименната новела на Достоевски). През много плодотворната 1917 са създадени „Мимолетности", „Класическа симфония", кантатата „Седмината", Третата и Четвъртата клавирни сонати, както и Първия концерт за цигулка. Първото изпълнение на произведението е планирано за ноември 1917, но Октомврийската революция осуетява намеренията им.
  • Премиерата все пак се осъществява на 18 октомври 1923, но вече в Париж, в Гранд Опера, под диригентството на Сергей Кусевицки. Соловата партия е изпълнена от концертмайстора на оркестъра Марсел Дарие. В залата присъстват знаменити личности като Пабло Пикасо, Александър Бенуа, Анна Павлова, Карол Шимановски, Артур Рубинщайн и др. Първоначално творбата била приета доста хладно – авангардно настроената аудитория я счела за недостатъчно съвременна, носеща още следите на романтизма. Но с времето концертът печели все по-голяма популярност, особено след великолепното изпълнение на Йожеф Сигети на 28 декември 1928 в Париж.
  • След години прочутият цигулар пише, че в концерта е усетил „настроението на малко момче, заслушано в приказка". Светлата, съзерцателна лиричност и жизнена скерцозност на този концерт са привличали през годините едни от най-големите изпълнители на двадесети век – Давид Ойстрах, Изаак Щерн, Натан Милщайн, Руджиеро Ричи и др., които оставят великолепни записи на творбата.
  • ЖИВОТ С ИДИОТ

    Теодор Ушев: Идиотизмът превзема света

     „Живот с идиот“  живееше в мен 20 и няколко години, и все не намирах смелост да посегна към него. Знаейки, че ще бъде много трудно да види бял свят, където и да било, поради начина, по който е разказан", казва аниматорът. 

„Времето никога не стига на тези, които се нуждаят от него. Но за тези, които обичат, трае вечно.“ 

Брам Стокър, ирландски писател, роден на 8 ноември преди 178 години

„Мистър Джоунс“ на Агнешка Холанд: 100-годишната рецепта на Сталин за геноцид в Украйна

 

Лъсва и образът на охранената журналистическа гилдия на чуждестранните кореспонденти, базирана в Москва.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

Кожата на руснаците

 

Отговорът на въпроса защо руснаците са фашисти? Прост е той, лесен: защото са народ, който няма достойнство. И изглежда, никога не е имал. Затова онези от руснаците, които искат да живеят с достойнство, руският народ и руската власт ги обявяват за предатели. И заедно ги прогонват… И заедно ги убиват…  

Един висок провал

 

Впечатления на един литератор от филма на Франсоа Озон „Чужденецът“...

 

 

 Благодат или помилване?

 

,„Помилване“ е сред най-важните, значими и ценни филми, появили се през тази година…