Промените в интериора на Опера Гарние в Париж доведе до обществено недоволство, съобщи classicfm.bg. Идеята за преустройство на залата срещна несъгласието и на някои френски медии, любители на оперното изкуство и Френската академия за изящни изкуства. 

Според плановете на ръководството на операта, промените целят да има повече места за публиката в залата, като се премахнат преградите между обособените сепарета на балконите. Несъгласните с тази трансформация създадоха Комитет „Гарние“ и инициираха петиция, защото смятат, че шедьовъра на архитекта Шарл Гарние - проектирал сградата, носеща неговото име, ще бъде „обезобразен“. Според журналистите от „Forum Opera“, един от водещите сайтове за опера във Франция, „преместването на преградите изменя философията на Гарние“. Ето какво споделя за Deutsche Welle журналистът Силвен Форт: 

„За да създаде атмосфера на интимност в такава голяма зала, Гарние е решил да „фрагментира“ светлината, като обособи ложи с преградни стени. По този начин той получава специфичен „ритъм“ чрез смесването на светлината със сянката"

И тъй като работите по преустройството вече са започнали, Форт смята, че „светлинните ефекти напълно са загубили своята тайнственост и твърде специалната атмосфера, създадена от Гарние, е изчезнала“. 

Според Френската академия за изящни изкуства, става дума за проект, който „трябва да бъде захвърлен“, а ръководството на операта твърди, че направените изменения все пак не са окончателни и преградите са „подвижни“, за да се създаде пространство за 30 допълнителни места. Петицията, наречена „НE на обезобразяването на Пале Гарние“, е адресирана до Стефан Лиснер, директора на Парижката опера, и вече е подписана от над 3000 души.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.