Комисията за конфликт на интереси не е открила частен интерес на директора на Държавния сатиричен театър "Алеко Константинов" - Здравко Митков, съобщи в. "Сега" . 

В анонимен сигнал се твърди, че с назначаването си през 2013 г. Митков е свалил от репертоар пиесата "Онова нещо" на Христо Бойчев, за да отвори репертоарно пространство за своите "Волпоне" и "Дон Жуан от Сохо". И още - че за да мотивира финансово спирането на пиесата, предоставил фалшив отчет за второто тримесечие на 2014 г., като в същото време дал вярната информация в Министерство на културата, за да получи държавната субсидия за нея.

На изслушване пред комисията Митков е обяснил, че "Дон Жуан от Сохо" е постановка, която е направена по покана на предишния директор. По отношение на останалите постановки събрал разширен състав на Дирекционния съвет, за да избегне всякакъв субективизъм при взимането на решенията, и преценили, не само по финансови, но и по естетически показатели, кои заглавия да бъдат извадени от репертоарния афиш. Митков заявил още, че според вътрешните правила на Министерството на културата има право да работи като режисьор в театъра, на който е директор, и да прави две постановки в календарната година, като договорът му се сключва лично с министъра на културата.

По отношение на твърденията за предоставяне на фалшив отчет заявил, че е налице фактологическа грешка в размер на 58 лв. Тя била открита своевременно и в официалния отчет до Министерство на културата е подадена вярната информация.

След проверка на платените авторски права комисията е заключила, че директорът не е действал в частен интерес, тъй като не е определял еднолично кои постановки да отпаднат и кои да останат в репертоарния афиш. Не било налице създаване на привилегировано положение за "Дон Жуан от Сохо" и "Волпоне", тъй като в репертоарния афиш на театъра са оставени и множество постановки, на които Митков не е режисьор. Освен това не му били изплащани суми за авторски права, от което следвало, че няма материална облага.

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Не знам какво ни готви бъдещето, но знам, че трябва да остана позитивна и да не си позволявам да се отчайвам.“

Никол Кидман, австралийска актриса, родена на 20 юни преди 57 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…