Американският тенор Брайън Джадж получи покана в последния момент да пее в „Силата на съдбата“ на Верди при откриването на сезона в миланската „Ла Скала“, съобщава Асошиейтед прес.

Брайън Джадж тъкмо приключвал спектаклите си на същото заглавие в Барселона, когато получава обаждане от престижния театър с предложение да замести звездата Йонас Кауфман, който се оттегля по лични причини.

Американският тенор ще пее не само в най-престижната гала премиера за сезона, но и ще бъде на сцената редом с една от най-големите оперни звезди на нашето време – Анна Нетребко.

Генералният мениджър на „Ла Скала“ Доминик Майер заяви, че единственото му съображение при избора на певец е дали той „е готов за ролята“. Според него Джадж е е сред петимата тенори в света, които биха могли да изпеят ролята на Дон Алваро в „Ла Скала“, „и той беше на разположение“.

Американският тенор ще излезе на сцената на престижния театър за трети път. През лятото той пя с Анна Нетребко в „Турандот“, замествайки Роберто Аланя.

„Щастлив съм да пея в „Ла Скала“. Това определено е едно от нещата, за които всеки артист мечтае“, казва Джадж в телефонно интервю за Асошиейтед прес. 

„Публиката в Милано е известна с това, че е много предана. Може да те обича, но може и да те мрази. Всеки певец иска да бъде одобрен от точно тази публика“, допълва тенорът.

45-годишният американец е израснал край Ню Йорк и започва да пее в мюзикъли в гимназията и в хорове, докато учи в колежа, но никога не се е замислял за операта. Започва да учи компютърни науки и бизнес, но след това програмата за класическа музика в Purchase College привлича вниманието му, като си мисли, че може да го отведе на Бродуей.

„По онова време не знаех, че класически глас означава опера“, казва той със смях. Приемат го от списъка на чакащите и бързо се влюбва в операта като най-чист израз на неподправения глас.

„Спомням си, че бях на сцената и изпитах нещо, което никога преди не бях усещал, а именно напълно акустичен, магически звук. Това беше напълно естествено – да чувам оркестъра под себе си и гласът ми да се носи над него. Спомням си, че в този момент се отдадох изцяло на операта“, признава тенорът.

Преподавателите му в колежа го определят като баритон и той прекарва осем години в прослушвания и артистични програми в този диапазон, докато не осъзнава, че е тенор. 

След като започва да се явява на прослушвания като тенор, предложенията започват да валят. През 2021 г. той дебютира в Метрополитън опера в ролята на Каварадоси от „Тоска“ (Пучини). Пял е и на други прочути сцени като Парижката опера, Виенската Щатсопера и неаполитанския Театро ди Сан Карло.

 През сезон 2023/24 г. той влезе в ролята на Дон Алваро в Метрополитън опера, както и в Кралската опера в Лондон. Дебютът му в „Ла Скала“ миналата пролет беше в ролята на Туриду в „Селска чест“ на Маскани. 

 

Програма „Христо Ботев“ на БНР ще излъчи в събота вечерта от деветнадесет часа пряко от Милано откриването на сезона в „Ла Скала“.

 

Източник: Васил Богданов, БТА

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...