Парижката концертна зала „Батаклан”, в която на 13 ноември терористи убиха 90 души, ще отвори врати на 16 ноември. Тогава концерт ще изнесе британският певец Пийт Дохърти, съобщи „Variety”.

На 18 ноември в залата ще свирят сенегалецът  Юсу Н'Дура с групата „Super Etoile de Dakar”. На 2 декември „Батаклан” ще приеме американската инди група „Nada Surf”.

„БАТАКЛАН” се намира в централната източна част на Париж. На 13 ноември американската рок група „Eagles of Death Metal" изнасяше концерт там, когато трима ислямистки терористи нахлуха и избиха с автомати 90 души от публиката, а после се самовзривиха. Нападението беше част от координирани атаки в Париж, в които загинаха 130 души. Залата е построена през 1864 г. е се наричала „"Голямото китайско кафене - Театър Батаклан". През 1952 г. е ремонтирана за първи път и името й е съкратено на "Батаклан". То прави препратка към оперета на Офенбах. В името на оперетата обаче думата "Батаклан" е разделена на три "Ба-та-клан", така че да напомня китайска дума. Иначе в превод от френски "батаклан" означава "куп различни неща" или "вехтории". Сега собственик на залата е компанията „Лагардиер”.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.