Фотоизложба „Детство без адрес“ е открита  в Градската градина пред Народния театър „Иван Вазов“, съобщи nmd.bg. 32 платна показват  мигове от живота на деца в риск, с които сдружение “Деца и юноши” работи през последните години.

Авторите на фотографиите Николай Миланов и Татяна Лазова поставят въпросите „Бедността има ли детство?“ и „Имам ли право на детство?“, а и много други.

„Обществото ни все още не е добре запознато с професионалните и ефективни практики за преодоляването на социалната изолация на деца и семейства, живеещи в крайна бедност. Съществуващата изолация е предпоставка за задълбочаване на проблемите, взаимно отхвърляне и дори възникване на конфликти. По-добрата информираност показва не само проблемите, но и дава решения за преодоляването на тази социална изолация“, смятат от организацията, която е инициатор на събитието – сдружение „Деца и юноши“.

Фокус е върху това, че децата, които живеят и растат при изключително тежки условия, също могат да имат своите постижения и да се развиват успешно, ако имат тази възможност. Всяко дете трябва да порасне с грижа и закрила, да има радостно детство, за да стане пълноценен възрастен, е посланието на инициативата.

„Героите на тази изложба се радват, когато ги ценим, и се сърдят, когато не ги уважават. Играчките и дрехите, които им носят радост и топлина, са тези, които вече са непотребни за нас. Те си нямат „детска стая“, а тяхната площадка за игра е улицата. Тук ще видим как с радост и огромно желание децата участват в различни образователни програми и занимания, защото се чувстват спокойни, оценени, забелязани и значими”, казват организаторите.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 123 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин