До 26 юни в столичната галерия „Credo Bonum“ е изложена видео инсталацията си „Шамарената фабрика“. Неин автор е писателят Георги Господинов, а техническата реализация - на Калин Серапионов  и Досьо Амуджев

С нея авторът на „Естествен роман” и „Физика на тъгата” се обръща към образи и ситуации от стари български филми, за да събуди размисъл за насилието върху деца. Издърпването на ухо, шамарът, унижението са все още традиционна част от методите на домашно възпитание. Според изследване на НЦИОМ от 2012 г. близо 70% от българите одобряват т.нар. „минимално насилие“.

„Начинът да бъдем извадени от чувството за вина, с каквото сме възпитавани по времето на социализма, е чрез разказването на истории. Иска ми се да говорим за т.нар. „малко“ или „голямо“ насилие, за унижението и срама, за заключването в мазето. Ние, шамаросаните, сега сме родители и можем да минем от другата страна на шамара и да продължим поточната линия на „Шамарената фабрика“. Но каквото и да правим като родители, ни гледат поне две децата – нашето дете и детето, което сме били ние като малки“, заяви Господинов при откриването на инсталацията.

Писателят планира да продължи проекта и със създаването на специален блог, на който хората, които са били малтретирани физически или психически като деца, да могат да разкажат своите истории.

 

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...