Кристофър Джеймс Чаплин - композитор на експериментална електронна музика и най-малкият син на актьора Чарли Чаплин, е един от световните артисти - гости на третото издание на фестивала „180 градуса”. Столичната публика ще може да се запознае с него и още над 20 световни артисти между 23 и 29 юли, когато фестивалът за трета година ще преобрази културната сцена на столицата през лятото с много експериментална музика, съвременен танц, театър и визуални изкуства.

Основна цел на инициативата, която се реализира с подкрепата на Програма „Култура“ на Столична община и „Гьоте институт – София”, е да провокира интереса към новото и експериментално изкуство у родната публика и да създаде платформа за изява на младите творци.

В тазгодишното издание на фестивала ще се включат още едно от най-актуалните имена в електронната музика на берлинската сцена в момента - Стефан Голдман, флейтистът и един от създателите на световноизвестния ансамбъл за съвременна музика “Ensemble Modern” Дитмар Визнер, както и редица други музиканти от ансамбъла. Като представител на съвременното танцово и театрално изкуство ще можем да видим италианската хореографка Сара Бицока, а визуалните изкуства ще бъдат представени от архитекта Мария Барбудова (България), художника Майке Хойзлинг и фотографката Щиляна Андонова (България).

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…