Виктория Василенко e победител в раздела за пиано на престижния международен музикален конкурс „Джордже Енеску“, съобщи classicfm.bg. Българката е впечатлила журито с изпълнението си на първия клавирен концерт на Йоханес Брамс.
Василенко е била единствената европейка сред финалистите. Наградата е в размер 15 хил. евро. На второ и трето място са класирани Такума Ишии (Япония) и Данор Кинтерос  (Чили).

„Още не мога да осъзная какво се случи. Това е огромен скок в моето развитие и чрез следващите стъпки ще се опитам да защитя това голямо признание за мен. Смятам, че конкурсите са едно необходимо зло....Самата подготовка вече те качва на едно друго стъпало. Музиката е най-великата сила на света. Много съм щастлива, че успях чрез музиката да се докажа и да се отдам на нея и журито да го оцени ”, сподели за радио "Класик ФМ" пианистката.

ВИКТОРИЯ ВАСИЛЕНКО е родена през 1992 г. в семейство на музиканти. В Национално музикално училище „Любомир Пипков” първоначално е възпитаничка на Антонина Бонева, а от 2003 г. до завършването си, учи при проф. Стела Димитрова – Майсторова. Специализира във висшето училище за музика „Кралица София” в Мадрид  в класа на проф. Дмитрий Башкиров от 2011 до 2015 г. Удостоена е с наградата за най-обещаващ млад пианист. В момента е студентка в престижната Пиано Академия в Лаго ди Комо, Италия. Лауреат е на редица конкурси, сред които „Франц Шуберт” – Русе, „Албер Русел” – София и др. Носител е на „Кристална лира” за млад изпълнител през концертен сезон 2007-2008. Година по-късно пианистката печели голямата награда на Фондация „Димитър Бербатов” за върхови постижения в областта на изкуството. Била е солистка на Кралския оркестър – Ливърпул, Оркестъра на Класик ФМ радио, Софийската филхармония и други състави.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана