Звездата на световния и френски балет Лоран Илер от 1 януари 2017 г. ще бъде новият художествен директор на балетната трупа на Московския академичен музикален театър (МАМТ), съобщи tass.ru. Той заема място на Игор Зеленски, който от септември оглави Баварския държавен балет.

„Аз изключително доволен, че след шест месеца преговори и работни посещения в МАМТ Лоран Илер прие предложението да оглави балетната трупа. Всички знаят кой е г-н Илер – лидерът на „нуревското“ поколение, което има огромен  диапазон на репертоара. Той танцуваше на премиерата на нуреевата версия на „Баядерки“ … Уверен съм, че френските професионални стандарти на Лоран Илер, неговият педагогически талант, ориентацията му в света на балета, както и осем годишният му опит в управлението на сложния организъм на парижката трупа,  ще бъдат изключително полезни за развитието на балета на МАМТ“, заяви Антон Гетман, генерален директор на московския театър.

ЛОРАН ИЛЕР е роден на 8 ноември 1962 г. Завършил е балетната школа на парижката опера. Носител е на наградата Benois de la Danse (2004, 2007), кавалер е на ордена на Почетния легион (2004) и на ордена на изкуство и литература (2007) на Франция.

 

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 100 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…