Художникът и реставратор Владо Руменов открива своя изложба с абстрактна живопис на 7 септември от 18 ч. в столичната галерия "Сезони" на ул. "Кракра" 2А. 

„Пътеката, поглед назад...” може да бъде разгледана до 18 септември. Куратор на експозицията е Яра Бубнова - зам.-директор на Националната галерия и директор на Института за съвременно изкуство.

"Изложбата е опит за равносметка на един не много интензивен, а освен това и криволичещ, да го нарека по-претенциозно творчески път. Затова и не „пътят”, а „пътеката”, по която се лутах със свободата и да се загубя", написа художникът във "Фейсбук".

Той е един от създателите на Гражданска инициатива за опазване на културно-историческото наследство. През лятото на 2016 г. беше уволнен брутално от Националната галерия, след като бе работил 38 години там. Поводът бяха критики срещу тогавашния министър на културата Вежди Рашидов.

Работил е в Криптата на храма „Св. Александър Невски”. Бил е член на археологически екипи и е станал свидетел на много от случаите на подмяна на автентичността на културно-исторически обекти. Руменов е човек с активна гражданска позиция и неуморим критик на властта. 

 

 

 

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие