btv.bg

Появиха се съмнения, че сцената за откриването на Европейска столица на културата в Пловдив струва далеч по-малко от обявената цена.

От община Пловдив и Фондация „Пловдив 2019” заявиха, че предстои изготвяне на подробен отчет на направените разходи от страна на германската компания.

Цялостното събитие заедно с 20% ДДС излиза над 2 200 000 лева, обясни Мария Цънцарова в "Тази сутрин", която и открои, че са поканени представители на общината да обяснят сумата, но са отказали.

Според Слави Трифонов сцената струва не повече от 681 000 лева - той я бил наемал.

„Видях коментара на Слави Трифонов и разбирам, че той е имал един опит, а нашият е съвсем различен. Също така това, което той забравя да спомене, е, че ние имахме да заплатим много други неща. Конструкцията на нашата сцена беше измислена специално за това събитие. Не може да се сравни със сцена, която е готова и може да се сглоби в рамките на 36 часа. Нашата 30-метрова сцена беше измислена така, че да може да издържи на натоварване и силен вятър. Дизайнът на сцената е съвсем нов. Кулата представлява светлинна скулптура, която ние като артисти сме измислили и това е съвсем очевидно. Много ми се искаше тя да става от вертикална хоризонтална, и наистина следващият път бихме наели тази германска компания, която господинът спомена, за да си спестим разходи. Имахме и други разходи, които трябваше да платим  - за фойерверки, хонорари на артисти, технически разходи и да платим на един технически екип експерти от Германия”, коментира Свен Сьорен Байер, артистичен директор на германската фирма, продуцент на събитието.

Освен всичко, което е показано в проектодокумент за изхарчените пари, се оказва, че 14 деца са единствените, които са положили доброволен труд. Но остават повече въпроси, отколкото отговори. Отговорите се очакват от Пловдивската община.

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Защо хората вървят след мнозинството? Защото правото е на негова страна ли? Не, защото е силно!“

Блез Паскал, френски математик и литератор, роден на 19 юни преди 401 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…