Известният театър "Ла Скала" в Милано обяви есенната си програма от концертни, оперни и балетни представления и така даде знак на увереност, че европейският културен живот може да бъде възстановен напълно след карантината и ограничителните мерки заради пандемията, съобщи БНР, цитирайки Асошиейтед прес.

Музикалният директор на оперния театър Рикардо Каили ще открие сезона на 4 септември като диригент на "Реквием" на Джузепе Верди в Миланската катедрала в памет на жертвите на коронавируса. Възпоменателният концерт ще гостува и в Бергамо и Бреша в знак на солидарност с двете най-силно поразени от пандемията провинции в регион Ломбардия, където бяха регистрирани почти половината от смъртните случаи в Италия и близо 40 на сто от заразените. Концертът от Милано на 4 септември ще се излъчва и в църквите в целия регион.

Самият театър ще приеме публика на 12 септември с изпълнение на Деветата симфония на Бетовен и финалната оптимистична "Ода на радостта", резервирано за лекари и медицински служители. 

Сезонът ще е ограничен и се закрива на 5 декември, когато бившият музикален директор на театъра Даниел Баренбойм ще гостува с концерт за пиано.

Есенната програма е в две части, като правилата за дистанция ще важат и за публиката, и на сцената до 21 октомври, след което предстои театърът да заработи с пълен капацитет. В първата част са предвидени две оперни постановки - "Травиата" и "Аида", както и концерти, а във втората - представление на "Бохеми" през ноември. В програмата има и балетни постановки, сред които "Жизел" във втората част на сезона.

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...