Анастия Василиева - бивш личен лекар и настоящ съратник на критика на Путин Алексей Навални, свири на пиано, докато полицията в Москва обискира дома й миналата сряда, 27 януари. Същия ден са били претърсени и други места и хора, свързани със създадения от Навални "Фонд за борба с корупцията" в засилващ се натиск, който може да доведе до закриване на организацията.

Василиева, която е председател на профсъюза "Лекарски съюз", продължава да свири Für Elise от Лудвиг ван Бетовен дори когато жена в униформа й чете заповедта, с която е арестувана за 48 часа. След последния акорд тя казва: "А сега можете да аплодирате".

Видеото стана популярено в Русия, а коментарите са, че в Русия властите обискират жилищата на опонентите си по всевъзможни поводи, но разликата от бивши СССР или днешен Китай е, че тук опонентите на властта могат да я осмиват пред огромна аудитория.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.