СИЙКА ЛАПАЧКА

В края на януари проектът „Ние сме музиканти“ на Държавна опера-Стара Загора беше селектиран в първата десятка на конкурса за иновативни образователни продукции на асоциацията на европейските филантропи за опера и балет „FEDORA“ – най-престижната европейска платформа, подкрепяща иновации в оперното и балетното изкуство. Припомняме, че концепцията на „Ние сме музиканти” е насочена към създаването на първия в България интерактивен сензорен спектакъл за деца и младежи със специални образователни потребности.

Месец по-късно след решение на журито, проектът е избран за един от 3-те финалиста, които ще се борят за приза на конкурса.

Финалната фаза стартира на 1 април със специално представяне на всяка една от трите оперни компании на страницата на платформата FEDORA. За всеки един от финалистите ще бъде открита специална дарителска сметка, която ще бъде активна до 4 юни, a постъпилите средства ще бъдат използвани за реализиране на проектните им идеи.

Освен събраните дарения, победителят сред финалистите ще получи и грант на стойност 50 000 евро за разгръщането на своята идея.

Освен Държавна опера – Стара Загора, в „топ 3” влизат белгийската компания „Platform K“ и италианската " Compagnia Teatrale L'Albero“. Техните идеи бяха предпочетени пред концепциите на Виенската държавна опера, Кралската шведска опера, Датската национална опера, операта в Монпелие, оксфордската Garsington Opera, ирландската Wexford Festival Opera и немската Academia Ars Augusta.

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...