Актьорите от Родопския драматичен театър „Николай Хайтов” написаха открито писмо до депутатите, избрани от Смолян, с искане да защитят културните институции, заплашени от закриване, като попречат на поправки в закона за културата. 

Пълният текст на писмото им:

До народните представители от Смолян:

Даниела Дариткова - ГЕРБ

Дора Янкова - БСП

Петър Кадиев - АБВ (зам. председател в комисията за култура в Народното събрание)

Мустафа Карадайъ - ДПС

Родопският драматичен театър „Николай Хайтов” – Смолян отново е поставен пред опасността от закриване. След като беше преустановена дейността му в периода 2010-2014 г., той беше „създаден” отново с министерско постановление и веднага хвърлен на пазара без трупа, без администрация, без техническо оборудване и без нито един спектакъл. В резултат на това за две години театърът натрупа дефицит от 45 600.00 лв. и вече е в списъка на осемте застрашени културни института. На 18 февруари в интервю по БНТ зам.-министърът на културата Боил Банов заяви, че се подготвят изменения в Закона за закрила и развитие на културата, на базата на които ще се преобразуват застрашените културни институти в „открити сцени или държавни сцени, нещо което още не е уточнено”.

Ние, колективът на Родопския драматичен театър „Николай Хайтов”, настояваме незабавно (в качеството си на народен представител на Смолян) да направите всичко възможно да възпрепятствате промените в Закона за закрила и развитие на културата, които целят единствено и само унищожаването на извънстолични театри и превръщането им в арена за изява на популярни лица от екрана (мечки), като с това целия смолянски регион ще бъде обречен на бездуховност.

Разчитаме на вашата активна гражданска позиция. В противен случай, Вашето бездействие не може да бъде квалифицирано по друг начин, освен като НАЦИОНАЛНО ПРЕДАТЕЛСТВО.

От целия състав на Родопския драматичен театър „Н. Хайтов” - Смолян

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Един покварен ум никога не може да разбере думите по нормален начин.”

Джовани Бокачо, роден на 16 юни преди 711 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…