Фондация „Отворени изкуства" разпространи следното писмо във вразка с културния фестивал "Нощ/Пловдив" 2018:

Скъпи приятели на "Нощ/Пловдив",

През февруари фондация „Отворени изкуства”, като организатор на "Нощ/Пловдив", беше изправена пред изпитание, което беше истинско предизвикателство за нашия екип в момент на активна подготовка на събитието за настоящата година. Взехме решение, което да съхрани характера на събитието и да продължим напред с организацията му.

В реакция на това получихме истинска подкрепа от широката общественост, медии, участници в събитието, представители на артистичната сцена, фенове на събитието от Пловдив, страната, чужбина, от нашите спонсори и партньорски организации, на които благодарим.

За наше съжаление предизвикателствата не спираха и подготовката на тазгодишната "Нощ/Пловдив" беше нарушена отново през март с нова вълна от провокации. Те вече поставиха по-сериозния въпрос за бъдещето на "Нощ/Пловдив" и нейната организация като цяло.

В реакция на това Отдел „Култура и Туризъм” на Община Пловдив  и ОФ „Пловдив 2019”, които също бяха индиректно замесени в казуса, изпратиха към фондация „Отворени изкуства” становища в края на март, в които колегиално се поощрява и насърчава работата на фондацията и нейния проект "Нощ/Пловдив".

От днешна перспектива фондация „Отворени изкуства”, като базов организатор на събитието, заради създалите се ситуации изгуби два много важни месеца от организацията на "Нощ/Пловдив" и вече е навлязла в активна организационна фаза на нови и други свои ключови проекти.

Във връзка с това забавяне и създалия се климат около подготовката на тазгодишната "Нощ/Пловдив" фондация „Отворени изкуства” обявява нулева година за събитието през 2018 г. Надяваме се на спокойна работа и възможност нашият екип да насочи усилията си в подготовката на фестивала през важната за страната ни 2019 г., когато Пловдив е Европейска столица на културата. Предвидените дати за "Нощ/Пловдив" 2019 са 13,14,15 септември.

 

Веселина Сариева,

директор на Фондация „Отворени изкуства”

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„На 20 години, когато още нищо не знаех за живота, Кафка ми вдъхна желание да пиша, показа ми, че няма нужда да знам имената на нещата и механизмите на света, за да излея чувствата си върху хартия.“

Иън Макюън, английски писател, роден на 21 юни преди 76 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…