КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Сопраното Мила Михова се присъединява към поредния силен сезон на Националния оркестър. На 24 март тя ще излезе на сцената на зала „България“ като солист в „Магнификат“ на Джон Рутер. Това ще бъде и нейният дебют със Софийската филхармония. Концертът е с участието на Националния филхармоничен хор.

В първата част на забележителната вечер публиката ще има удоволствието да чуе “Вариации на тема Рококо”от Чайковски в изпълнение на челиста Готие Капюсон. Диригент на вечерта е Найден Тодоров.

Написан за сопрано, хор и оркестър, „Магнификат“ е сътворен върху традиционния религиозен химн на Дева Мария, един от трите химна в Новия завет, неотменна част от вечерната служба в католическата и англиканската църква. Вдъхновен от „ликуващите тържества на Дева Мария в латиноамериканските култури“, Рутер замисля творбата като „ярка фиеста с латински вкус“. В допълнение към литургичния латински текст, той избра стихотворение от 15-ти век, което сравнява Мария с роза.

Критиката отбелязва: „Оркестрацията е брилянтна и много цветна, с много тръбни фанфари, допълващи празничния дух на музиката, а лиричните пасажи са сред най-добрите...музиката изплита магия за утеха и мир.“

Сопраното Мила Михова се откроява ярко на съвременната сцена. Възпитаничка на Националната музикална академия, тя учи пеене с майка си – голямата българска прима Дарина Такова и с експерта по метода Voice Craft Лукреция Меса. Талантът ѝ е забелязан от Райна Кабаиванска и Мила става стипендиант на едноименния фонд към НБУ. Със стипендия от Фондация „Борис Христов” тя посещава оперното студио в Националната академия „Санта Чечилия” в Рим, където специализира и с оперната дива Рената Скотто.

През 2018 г. тя е избрана да участва в Accademia Rossiniana „Alberto Zedda” на Росиниевия оперен фестивал в Пезаро, Италия, където участва в множество майсторски класове, семинари и концерти и дебютира в ROF като Мадама Кортезе в “Пътуване до Реймс ” в Театро Росини.

Сред ангажиментите ѝ се открояват и участието в „Така правят всички“ (в ролята на Фиордилиджи ) на В. А. Моцарт на оперния фестивал Опероса в Херцег Нови, Черна гора, участието ѝ като солист в Симфония №9 на Бетовен с Оркестра де Камаса де Каскайш и Оейраш в Португалия и в „Малка празнична меса” в Le Grand Amphitheatre de la Sorbonne в Париж и мн. др.

Страстен почитател на камерната музика, Мила Михова прави поредица от запомнящи се камерни концерти: през 2018 г. изнася рецитал с оперни и камерни арии от Росини в зала “България” в София. През декември същата година изпълнява солов рецитал на камерни и оперни белкантови арии в Националния дворец на културата в София с пиано съпровод на изтъкнатия пианист Ричард Баркър. Заедно с Николай Стойков създават проекта BJORK Alternative по покана на фестивала ppIANISSIMO. Проектът представя исландската изпълнителка Бьорк като композитор с аранжименти на някои от най-известните ѝ песни във версия за оперна певица и акомпанимент на клавесин, челеста и пиано. По покана на Radio France Musique, представят капсулна версия на този проект и на живо по френското национално радио с концерт от Theatre de l’Alliance Francaise Париж.

През 2019 г. участва на Моцартовия фестивал в Правец с виртуозна програма с рядко изпълнявани оперни и камерни арии, отново под акомпанимента на Николай Стойков.

През 2021 г. реализира рециталите “Славеят и Розата “ и “Другото белканто “ с пианистката Василена Атанасова.

Сред актуалните й ангажименти се открояват дебют като Абигаиле в “Набуко” на Джузепе Верди в операта в Майнц, Германия, продукции на “Така правят всички“ и “Отело”, рецитали в Люксембург, Франция и Германия, както и турне с проекта BJORK Alternative в Япония.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Ако приемем, че вечност не означава безкрайна продължителност от време, а безвремие, тогава вечният живот принадлежи на тези, които живеят в настоящето.“

Лудвиг Витгенщайн, австрийски философ, роден на 26 април преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.