„Ако се връщаш в девет вечерта вместо в седем, а той още не е позвънил на полицията, значи любовта му вече е свършила.“

„В любовта е невъзможно да се различават победа и капитулация.“

„Всеки мъж се интересува повече от жената, която се интересува от него, отколкото от жената, която има красиви крака.“

„Мъжът предпочита да вижда вкъщи неоправено легло и щастлива жена, отколкото безупречно оправено легло и недоволна жена. Моят съвет е: оправяй леглото и бъди щастлива!“

„Всички мъже, с които на драго сърце бих танцувала, без изключение не танцуват.“

„Жената може само да дава съвети, но вратовръзката си я избира мъжът.“

„За жената красотата е по-важна от ума, защото на мъжа му е по-лесно да гледа, отколкото да мисли.“

„Жената не трябва да иска от мъжа да мие чиниите. Нали когато се е влюбила в него, той не е стоял до мивката.“

„Ако жената вече е простила на мъжа, не трябва да му напомня за греховете му на закуска.“

„Започнах да пуша по време на войната. Точно това запази моето здраве.“

„Всеки съблазнен иска сам да съблазнява.“

„Моите крака не са чак толкова красиви – просто знам какво да правя с тях.“

„Знам абсолютно определено, че за решаването на различни проблеми ясното мислене на мъжа е най-доброто средство да приведеш в ред собствената си объркана глава. Винаги съм харесвала да ме ръководят. И няма нищо по-добро, когато знаеш какво искат от теб – било в живота, работата или любовта.“

„Нежността е най-доброто доказателство за любовта и от най-страстните клетви.“

„Почти всяка жена иска да бъде вярна. Трудно е само да намери мъж, на когото може да остане вярна.“

МАРЛЕНЕ ДИТРИХ - германско-американска актриса и певица, родена на 27 декември 1901 г. Започва кариерата си като кабаретна актриса през 20-те години в Берлин, където играе също в театъра и в неми филми. Ролята на Лола Лола в „Синият ангел“ (1930) й носи международна известност и тя заминава за Съединените щати, където се превръща в една от звездите на Холивуд. Филми като „Шанхай Експрес“ (1932) и „Желание“ (1936) утвърждават нейната репутация и я превръщат в една от най-скъпо платените актриси на своето време. Играе във филми на известни режисьори като Били Уайлдър, Фриц Ланг, Алфред Хичкок и Орсън Уелс – „Чуждестранна афера“, „Свидетел на обвинението“, „Сценична треска“, „Допир до злото“ и други.

Умира на 6 май 1992 г. в Париж.

 

  • ПРИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ

    Христо Бръмбаров  - корифеят на българското певческо изкуство 

    Внушителен е броят на неговите ученици - Гяуров, Гюзелев, Узунов, Селимски, Димитър Петков, Рафаел Арие, Гена Димитрова, Катя Георгиева,  Димитър Петков, Стефан Еленков,  Рада  Конфорти, Тодор Бонев, Лиляна Василева, Стоян Попов, Сабин Марков...

    ---

    Тази година се навършват 120 години от рождението му.

„Най-простото сюрреалистично действие се състои в това да излезеш на улицата с револвер в ръка и да стреляш напосоки в тълпата колкото можеш повече. Всеки, който никога не е изпитвал желанието да се разправи по този начин с унижението и затъпяването, явно сам принадлежи към тази тълпа, а собственият му корем е на нивото на куршума.“

Андре Бретон, френски писател, роден на 19 февруари преди 129 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петте кьошета“: несглобяемият пъзел

 "Смятам романа на Панайот Карагьозов за остра реплика към цялото умилително носталгично венцехвалене на социализма, към който мнозина са се устремили да ни върнат не само чрез медиите и социалните мрежи, а и с конкретни действия", пише Алберт Бенбасат.

Вярвайте в чудеса!

 

„Не затваряй очи“ е въздействащ и топъл филм, необходим да сгрее загрубелите ни и потънали в света на материалното души...

Куинси Джоунс и несъществуващите формули за успеха

 

Между огромното количество от архивни материали, истинската ценност на филма "Quincy" се разкрива в непрофесионално заснетите кадри от телефона на Рашида Джоунс, които се появяват по-рядко, отколкото ни се иска.