Марияна Арсенова-Владимирова е класирана на първо място в приключилия конкурс за директор на столичния Държавен музикален и балетен център, както е известна оперетата. Арсенова и в момента е директор и участва в конкурса наравно с останалите кандидати.

На второ място е класирана Татяна Симеонова, съобщи Министерството на културата. За успешно издържали се считат кандидатите, които са събрали не по-малко от 2/3 от максималния брой 660 точки, тоест минимум 440 точки. Арсенова и Симеонова са минали този праг, но Арсенова е класирана първа. Тя е в ръководството на театъра от 2010 г. След обединението на Държавния музикален театър „Стефан Македонски” и балет „Арабеск” до октомври 2013 г. е заместник-директор и артистичен директор. След това стана титуляр. 

Арсенова има изключително интересна биография - тя е завършила първо акушерство, а след това се е ориентирала към пеенето, като през 1997 г. с конкурс става солистка на музикалния театър. 

Преди месец в интервю за "Труд" директорката обяви, че се е справила с дълговете на театъра, който преди година беше заплашен от министерството, че ще бъде превърнат в "открита сцена", тоест без собствени актьори. 

 

 

„Писателят, ако е човек на изкуството, признава неща, за които другите нямат смелост.“

Елия Казан, американски режисьор и писател, роден на 7 септември преди 115 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.