Близкият до Ватикана вестник „L'Osservatore Romano” изненада читателите си с коментар, че  злодеите в новия филм „Междузвездни войни: Силата се пробужда" не убеждават със своята злонамереност, отбелязва latimes.com.

В неподписана статия неизвестният автор характеризира героите Кайло Рен и Сноук като бледи имитации на по-традиционните лоши образи от предишните филми.

„Визията на новия режисьор се проваля най-зрелищно в своето представяне на злото и отрицателните герои. Дарт Вейдър и най-вече император Палпатин са двама от най-ефикасните злодеи в този жанр на американското кино. Аналогът на Дарт Вейдър, Кайло Рен, носи маска, с която просто подражава на предшественика си, докато героят, който трябва да замести император Палпатин като въплъщение на върховното зло, представлява най-сериозния дефект на филма. Без да пиша нищо за характера, това е най-нескопосаният и дървен резултат, който можете да се направи с компютърна графика",  категоричен е авторът.

 „L'Osservatore Romano” е собственост на Светия престол от 1861 г., но репутацията му на представител на ревностния консерватизъм намалява в последните години. Вестникът е известен още от 1960 г., когато започва безпрецедентна атака срещу филма „Сладък живот” на Фелини. Мотивите за критиката са, че лентата подбужда към зло и разврат. От 2007 г. папа Бенедикт призовава изданието да стане по-либерално. Оттогава се публикуват и статии за Боб Дилън и филми като "Блус Брадърс" и „Богове и царе".

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...