АЕЖ

Асоциацията на европейските журналисти – България призовава медийната гилдия да се солидаризира с колегата от Нова телевизия Виктор Николаев, към когото бяха отправени заплахи от представители на управляващите в ефира на предаването „Здравей, България” в петък. 

Считаме, че е редно българските медии да бойкотират силните на деня, които открито подлагат журналисти на натиск и демонстрират пренебрежение към свободата на словото, което е основен гарант за съществуването на едно демократично общество. 

В предаването „Здравей, България“ в петък Антон Тодоров, депутат от ГЕРБ и зам.-председател на парламентарната комисия за борба с корупцията, конфликта на интереси и парламентарната етика си позволи недопустим политически натиск върху водещия, подразнен от неговите въпроси. 

„Много силни думи употребявате. Ще ви изядат хляба. Вече изядоха хляба на колежката ви. Тя и тя малко така беше тръгнала в някаква посока, ама виждам, че липсва столчето ѝ“. 

В случай че политическа партия ГЕРБ не свали незабавно политическото доверие от Тодоров, думите му могат да бъдат приемани като признание, че управляващите оказват натиск върху една от най-големите телевизии в страната и де факто стоят зад оттеглянето на Ани Цолова от предаването „Здравей, България“. 

Заканите срещу Николаев бяха потвърдени по-късно в същото предаване и от вицепремиера Валери Симеонов. Той също спомена празния стол на Ани Цолова и добави, че „Викторгейт“ се прави лесно. 

Думите на вицепремиера Валери Симеонов и депутата от ГЕРБ Антон Тодоров по същество представляват опит за цензура, тъй като ясно показват, че "неудобните" към управляващите въпроси не само не са желани, но и ще доведат до действия срещу журналиста, който ги задава. 

Изказванията са демонстрация на отношението на управляващите към медиите. Те не искат независими журналисти, които да бъдат коректив на властта, а статисти, които просто да предават посланията на силните на деня. 

Не на последно място, действията на Антон Тодоров и Валери Симеонов стават в контекста на атаката, която евродепутатът Николай Бареков започна срещу различни журналисти и изразяваща се в подаването на бутафорни сигнали срещу тях до правоохранителните институции. Това показва, че натискът върху медиите не е изолирано явление, а всекидневна практика на политическата класа, която очевидно цели едно - пълно заглушаване на критичните гласове. 

Според последното проучване за свободата на словото на АЕЖ-България от 2017 г., 59,1% от отговорилите журналисти смятат, че външният натиск е сред най-големите заплахи за свободата на словото в страната, а 65% твърдят същото за вътрешния натиск. Проучването ще бъде представено на 17 октомври.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

"Всичко е важно в нашия живот, но мисля, че най-важни все пак са децата. Най-важно е бъдещето, а бъдещето са именно днешните деца.“

Леда Милева, българска поетеса и преводач, родена на 5 февруари преди 103 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

В студената пролет на 1944 г., или за филма „Майор Томпсън – един (не)нужен герой“

 

В документалния си филм режисьорът Жезко Давидов разказва за живота и смъртта на британския офицер, загинал в България през 1944 г.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора