new.aej-bulgaria.org

Aсоциацията на европейските журналисти – България изразява категоричното си несъгласие с атаката срещу журналисти от Би Ти Ви, от страна на заместник-председателя на парламента Валери Симеонов. В студиото на БНТ, Симеонов обвини в корупция двама журналисти от Би Ти Ви и ги заплаши с привикване от прокуратурата.

Миналата седмица бизнесменът Цветомир Найденов обвини БТВ, че не е оповестила данните от папка, която той е предоставил на медията през декември. Това стана повод и за днешните нападки на Симеонов.

Сигнал с твърдения, че Би Ти Ви и на “Дневник” не са публикували предоставена от него информация бе получен и в АЕЖ и от Найденов. 

След разглеждане на случая, АЕЖ застава зад позициите, публикувани от “Икономедия” АД и Би Ти Ви Медия Груп. В подробно изложение Дневник обясни, че ролята на журналистиката е да проверява фактите, а не да се превръща в “пощенска кутия” за едностранчиви твърдения в бизнес или други спорове, както и че след проверка се оказало, че част от твърденията на Найденов не отговарят на истината.

По никакъв начин не може да се приеме, че става дума за прикриване на информация при условие, че разкритията за предполагаемата престъпна дейност на Васил Божков и действията на прокуратурата бяха широко отразени от тези и други медии.

Журналистите не могат да бъдат обинявани в укривателство. Функция на журналистиката да е да събира, проверява и оповестява проверена информация, която е от висок обществен интерес. Журналистите не могат да се използват за решаване на корпоративни спорове.

Далеч от доказани са и днешните обвинения на Валери Симеонов, комуто е удобно да атакува журналисти, скрит зад властовата си позиция и депутатския имунитет.

Това е поредната подобна проява на този политик, но вероятно е и част от целенасочена атака срещу две все още критични медийни групи. Тази атака е част от голямата война за овладяване на медийния сектор. Известно е, че “Икономедия” не за първи път става обект на репресивни действия от страна на държавни институции, а атаката срещу Би Ти Ви трябва да се разглежда в контекста на случилото се с другите две телевизии с национално покритие, както и на несигурността около промяната в собствеността ѝ.

АЕЖ категорично застава в защита на журналистите и правото им на редакционна независимост. АЕЖ ще информира за случващото се и международните си партньори.

АЕЖ наблюдава внимателно медийните проявления на бизнес конфликта между някогашните съдружници още от миналото лято. С притеснение отбелязваме тенденциите в редица медии да се появяват анонимни публикации, защитаващи единствено тезата на едната, или другата страна, без да бъдат търсени фактите.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Твърдо вярвам, че само веднъж в този живот може да намериш някого, който да преобърне света ти напълно!“ 

Боб Марли, ямайски музикант, роден на 6 февруари преди 78 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

В студената пролет на 1944 г., или за филма „Майор Томпсън – един (не)нужен герой“

 

В документалния си филм режисьорът Жезко Давидов разказва за живота и смъртта на британския офицер, загинал в България през 1944 г.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора