new.aej-bulgaria.org

Aсоциацията на европейските журналисти – България изразява категоричното си несъгласие с атаката срещу журналисти от Би Ти Ви, от страна на заместник-председателя на парламента Валери Симеонов. В студиото на БНТ, Симеонов обвини в корупция двама журналисти от Би Ти Ви и ги заплаши с привикване от прокуратурата.

Миналата седмица бизнесменът Цветомир Найденов обвини БТВ, че не е оповестила данните от папка, която той е предоставил на медията през декември. Това стана повод и за днешните нападки на Симеонов.

Сигнал с твърдения, че Би Ти Ви и на “Дневник” не са публикували предоставена от него информация бе получен и в АЕЖ и от Найденов. 

След разглеждане на случая, АЕЖ застава зад позициите, публикувани от “Икономедия” АД и Би Ти Ви Медия Груп. В подробно изложение Дневник обясни, че ролята на журналистиката е да проверява фактите, а не да се превръща в “пощенска кутия” за едностранчиви твърдения в бизнес или други спорове, както и че след проверка се оказало, че част от твърденията на Найденов не отговарят на истината.

По никакъв начин не може да се приеме, че става дума за прикриване на информация при условие, че разкритията за предполагаемата престъпна дейност на Васил Божков и действията на прокуратурата бяха широко отразени от тези и други медии.

Журналистите не могат да бъдат обинявани в укривателство. Функция на журналистиката да е да събира, проверява и оповестява проверена информация, която е от висок обществен интерес. Журналистите не могат да се използват за решаване на корпоративни спорове.

Далеч от доказани са и днешните обвинения на Валери Симеонов, комуто е удобно да атакува журналисти, скрит зад властовата си позиция и депутатския имунитет.

Това е поредната подобна проява на този политик, но вероятно е и част от целенасочена атака срещу две все още критични медийни групи. Тази атака е част от голямата война за овладяване на медийния сектор. Известно е, че “Икономедия” не за първи път става обект на репресивни действия от страна на държавни институции, а атаката срещу Би Ти Ви трябва да се разглежда в контекста на случилото се с другите две телевизии с национално покритие, както и на несигурността около промяната в собствеността ѝ.

АЕЖ категорично застава в защита на журналистите и правото им на редакционна независимост. АЕЖ ще информира за случващото се и международните си партньори.

АЕЖ наблюдава внимателно медийните проявления на бизнес конфликта между някогашните съдружници още от миналото лято. С притеснение отбелязваме тенденциите в редица медии да се появяват анонимни публикации, защитаващи единствено тезата на едната, или другата страна, без да бъдат търсени фактите.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин