Никол Кидман представи еротичната си драма "Babygirl" на кинофестивала във Венеция, споделяйки, че се чувства "изложена на показ и нервна", докато контролираната интимност на снимачната площадка се прожектира на големия екран пред световна публика, предаде Ройтерс. 

Кидман е заснела поредица от рисковани филми през кариерата си, включително "Широко затворени очи" на Стенли Кубрик, чиято премиера беше във Венеция преди 25 години.

Актрисата обаче сега сподели пред репортерите, че е силно разтревожена от реакцията на последния й филм.

В Babygirl Никол Кидман играе Роми, успешна изпълнителнка директорка в Ню Йорк, която излага на риск както кариерата, така и семейството си, впускайки се в страстна афера с млад, опортюнистичен стажант.

"Снимането на филма с тези хора тук беше деликатно, интимно и много, много дълбоко", каза Кидман, която седеше заедно с режисьорката Халина Рейн и колегите си Антонио Бандерас и Харис Дикинсън, които играят ролите на нейния съпруг и любовник.

"Това обаче определено ме оставя изложена на показ, уязвима и уплашена... ", добави тя. "Всички сме малко нервни, така че си казах, че се надявам ръцете ми да не треперят".

Заснет от жена режисьор, "Babygirl" внася женска гледна точка към жанра на еротичния трилър, докато изследва най-мрачните фантазии на Роми, които тя не може да осъществи в границите на своя привидно успешен брак.

"Много се радвам, че мога да направя филм за женското желание, но това е и филм за жена в екзистенциална криза и той е многопластов", каза на свой ред режисьорката Халина Рейн.

"Babygirl" разкрива дълбоките различия в начина, по който по-младите и по-възрастните поколения гледат на секса в град, в който цари политическа коректност.

"Мисля, че като цяло има объркване относно това как да се държиш по време на секс", каза Харис Дикинсън, хвалейки работата на координатора по интимност, който е помогнал на актьорите да преодолеят естествените си бариери. 

Никол Кидман, която през 2002 г. спечели "Оскар" за най-добра актриса за ролята си на Вирджиния Улф в "Часовете", е работила с много от водещите режисьори мъже от своето поколение. Актрисата споделя, че преди няколко години е решила да насърчава жените режисьори като Рейн.

"Сега ще застана зад много жени режисьори, за да се опитам да променя съотношението", каза Кидман.

Шест от 21-те филма в конкурсната програма на кинофестивала във Венеция, който ще продължи до 7 септември, са режисирани от жени, включително "Babygirl". Миналата година пет от 23-те състезателни филма бяха дело на жени. 

 

Източник: Елена Христова, БТА

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин