„Ако Емелин Панкхърст беше жива, нейното послание към жените щеше да е: Не се предавайте! Нищо не е изгубено.” Това заяви Мерил Стрийп след прожекцията на филма „Суфражетките”, в който тя участва, на събиране в Лондон. Събитието привлече много жени от политиката, киното и обществения живот. Никол Кидман беше там, както и майката на Малала Юсафзаи – Тор Пекаи. 

Режисьорът на филма Сара Гаврън обясни, че голям проблем е било намирането на финансиране за филма, както и намирането на изпълнители на мъжките роли. Агентите на мъжете отказвали ролите, тъй като не били централни и не доминирали като женските.

Речите на политиците от ранга на германския министър на отбраната Урсула Ван дер Лайен и кралицата на Йордания – Рания, неизбежно се насочиха към темата за бежанците. Рания съобщи, че страната й дава убежище на 1,4 млн. сирийци, което представлява 20% от населението на кралството и струва 25% от бюджета му. 

5800 жени и деца са отвлечени от екстремистката групировка „Ислямска държава”, а много от тях са превърнати в роби, съобщи Дакил Сайед, народен представител от Ирак. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие