Германската трагикомедия "Тони Ердман" е най-добрият филм на 2016 г. от Европейската филмова академия, съобщи zeit.de. Режисьорката му Марен Аде взе наградите за режисура и сценарий. Германските кинаджии не бяха вземали наградата от 10 години, когато победи "Животът на другите". За най-добър актьор беше определен Петер Симоничек за същия филм. 

"Тони Ердман" бе прожектиран у нас в рамките на наградата "Лукс" на Европейския парламент, която спечели, и ще гостува и на "София филм фест" през март догодина, съобщи "Дневник". Филмът взе и наградата на критиците ФИПРЕССИ в Кан.

В жанра комедия наградата взе "Човек на име Уве".

Най-добър документален филм е "Огън в морето" за остров Лампедуза и мигрантите.

"Моят живот като тиквичка" на швейцареца Клод Барас е най-добрата анимация. 

В категорията за дебют "Европейско откритие" спечели финландският "Най-щастливият ден в живота на Оли Маки". Сред номинираните беше и "Жажда" на Светла Цоцоркова. 

63-годишният Пиърс Броснан беше отличен за приноса си към световното кино. Награда за цялостен принос взе френският сценарист Жан-Клод Кариер. 

  • ЖИВОТ С ИДИОТ

    Теодор Ушев: Идиотизмът превзема света

     „Живот с идиот“  живееше в мен 20 и няколко години, и все не намирах смелост да посегна към него. Знаейки, че ще бъде много трудно да види бял свят, където и да било, поради начина, по който е разказан", казва аниматорът. 

„Харесването е най-добрата форма на собственост, а собствеността – най-лошата форма на харесване.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 103 години

„Мистър Джоунс“ на Агнешка Холанд: 100-годишната рецепта на Сталин за геноцид в Украйна

 

Лъсва и образът на охранената журналистическа гилдия на чуждестранните кореспонденти, базирана в Москва.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

“Рожден ден”, но не за последно (ревю)

 

“Рожден ден” е стегнат и добре конструиран филм, операторската работа на Георги Челебиев е безупречна, а музиката на Георги Стрезов е въздействена и функционална.

Кожата на руснаците

 

Отговорът на въпроса защо руснаците са фашисти? Прост е той, лесен: защото са народ, който няма достойнство. И изглежда, никога не е имал. Затова онези от руснаците, които искат да живеят с достойнство, руският народ и руската власт ги обявяват за предатели. И заедно ги прогонват… И заедно ги убиват…  

Един висок провал

 

Впечатления на един литератор от филма на Франсоа Озон „Чужденецът“...