ПАН ЖАБОВСКИ, "ФЕЙСБУК"

БАН, Съюз на Бг художниците. Големи структури, които не произвеждат напредък.

Какво имам предвид?

Всички добри художници, признати на запад, са изгонени или сами напуснали съюзите на художници. Пример Анастас Константинов, Слона и много други.

Съюзяват се винаги слаби художници или посредствени учени. Винаги е било така в историята на Земята.

Например в Пловдив приемат всеки в ДПХ и се стига до куриозна ситуация един художник с магистратура или докторантура да е в един съюз с любител, който не може да рисува или е уличен художник.

Това обезценява труда на талантливия.

Както виждаме в Пловдив, идеята да приемат всеки в ДПХ е довело до падане на нивото на изложбите.

За да е на ниво изкуството в дадена държава, не трябва да има никакви съюзи на художници, а всеки художник да си има ателие. И това ще покаже кой струва, а кой не.

Членството в съюз е оправдание за слабия талант в повечето случаи. Има и талантливи в съюзи естествено, но те губят от членството, а не печелят.

Добрият художник винаги ще изплува и колкото и да иска, не може да се скрие за разлика от посредствените, на които никой не обръща внимание, затова са нагли и се бутат навсякъде.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Все още обичам хората, които съм обичала, независимо че ги избягвам, когато ги срещна на улицата.”

Ума Търман, американска актриса, родена на 29 април преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.