Парижката катедрала "Нотр Дам" е обвита в пламъци и дим, предават всички медии по света. 

Пожарът е избухнал в 19.50 ч. българско време. Кулата стрела, висока близо 100 м, рухна пред очите на ужасените минувачи. Събралото се множество пее химни, докато катедралата гори.

"Париж без "Нотр дам" вече не е Париж", заяви очевидец.

Предполага се, че причината за огъня е ремонтът, който тече в нея. Според говорител на църквата цялата й структура е засегната и е възможно да не остане нищо. 

Преди малко беше съобщено, че огънят е овладян, като са оцелели страничните стени и фасадата. Унищожени са покривът, органът, красивите витражи.

Катедралата е един от символите на Париж. Тя е построена през 1163-1345 г. и е едно от най-великите постижения на готическата архитектура, припомня БГНЕС. 

Дълга е 130 м и е широка 50 м, а 3-етажните квадратни кули са високи 69 м. В южната кула са разположени камбаните, най-голямата от които тежи 15 т, а само езикът ѝ надвишава 500 кг.

Катедралата побира 9000 души. В нея през 1804 г. е коронован за император Наполеон Първи.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.