Едно от най-ярките събития в рубриката „Съботен следобед в Операта“ е спектакълът на операта „Кармен“ от Жорж Бизе. На 10 февруари, от 16.00 часа старозагорската публика ще има възможността да посрещне на сцената на Държавна опера-Стара Загора сръбската оперна дива Саня Анастасия в ролята на Кармен. Очарователната певица гостува с голям успех в тази роля на ММФ "Моцартови празници" в Правец миналата  година по покана на артистичния директор на фестивала Христина Ангелакова - първата й незабравима среща със състава на Старозагорската опера под диригентството на виртуозния маестро Давид Крешенци и българската публика.

 Спектакълът бе заснет и излъчен по БНТ1. През октомври миналата година Саня Анастасия се представи за първи път в Стара Загора, като замести в ролята на принцеса Еболи в спектакъла на операта „Дон Карлос“ от Верди внезапно разболялата се оперна прима Веселина Кацарова. 

В спектакъла на 10 февруари Саня Анастасия ще си партнира с Ивайло Михайлов - Дон Хозе, Русалина Мочукова – Микаела, Иван Кабамитов – Ескамилио. В ролите на Фраскита и Мерседес – Яница Нешева и Нели Нечева, Денис Иванов – Моралес, Евгений Арабаджиев – Цунига, Данкайро и Ремендадо – Теодор Петков и Пламен Долапчиев. Режисьор на спектакъла е Огнян Драганов, сценична адаптация - Тодор Демеров, хореография - Силвия Томова.

САНЯ АНАСТАСИЯ изучава музика в Университета по музика и сценични изкуства в Грац и Виена. През 2000/01 г. е стипендиант на Федералното министерство на културата и науката в Австрия, през 2005 г. получава магистърска степен. Спечелила е многобройни международни вокални конкурси. Първите й професионални ангажименти я отвеждат на сцените на Южна Африка като Кармен, в Словакия като Мадалена (Риголето), Скопие като Изабела (Италианката в Алжир) и Марибор като Сантуца (Cavalleria Rusticana). През сезон 2008/09 Саня Анастасия направи дебюта си в театър Аахен в Германия като Амнерис (Аида) и Иродиада (Саломе), в „Кармен“ в Националния театър Кошице (Словакия) и Националната опера в Сараево (Босна и Херцеговина). Оттогава тя е постоянно гостуващ артист там. През сезон 2011/12 Саня Анастасия става член на Държавния театър Майнц и е гост-солист в Държавния театър Саарбрюкен (Ларина), пее в Театър Базел (Улрика) и Националната опера в Сараево (Кармен). През 2013 г. дебютира като принцеса Еболи в"Дон Карлос" на Верди в театър Любек, Германия. От лятото на 2013 г. Саня Анастасия е в няколко продукции на Арена ди Верона в Италия. Тя участва в спектаклите по повод 100-годишния юбилей на фестивала на Арена ди Верона в ролите на Фенена в "Набуко" в партньорството на Пласидо Доминго под палката на маестро Юлиан Ковачев и като Амнерис в "Аида" под диригентството на Маестро Даниел Орен. В сезон 2014 г. на Арена ди Верона тя е Амнерис /Аида/, Кармен и Улрика в „Бал с маски“, в сезон 2015 – изпълнява отново ролите на Амнерис и Фенена, а в сезон 2016 - Кармен и Амнерис. През есента на 2014 г. тя е Принцеса Де Буйон в „Адриана Лекуврьор“ в театрите на Circuito Lombardo (Комо, Павия, Кремона). Саня Анастасия се появява успешно като Кармен на фестивала Аспендос в Турция (с операта на Истанбул и маестро Антонио Пироли) и фестивала Openair в Щайр, Австрия. Тя пее Амнерис на фестивала Openair Gars am Kamp и в Залцбург (Grosses Festpielhaus с Пражката опера) в Австрия и на фестивала La Perla в Швейцария. Гостува на фестивала "Свети Дана" в Задар, Хърватия (Кармен) и на Охридския летен фестивал (Риголето/Мадалена) в Македония. Саня Анастасия гостува с голям успех на различни престижни оперни сцени в Австрия, Германия, Испания, Италия, Швейцария и Япония, Корея, Турция. През април 2015 г. Саня Анастасия е Амнерис на сцената на Центъра за изкуства Sugi Opera в Сеул, където през април 2016 г. изпълнява и ролята на Улрика в „Бал с маски“. През есента на 2015 /март 2016г. тя е Амнерис в копродукцията на „Аида“ на Teatro Sociale - Ровиго, Teatro Verdi в Пиза, Teatro Goldoni-Ливорно /режисьор Франко Дзефирели/ Стефано Треспиди, диригент Марко Боеми/ и Улрика в „Бал с маски“ - в Концерт театър Берн. През септември 2016 г. тя е Амнерис в Teatro Coccia на Новара под диригентството на Матео Бетрами, през октомври 2016 г. изпълнява същата роля в Teatru Astra – Гозо, Малта. През 2017 г. гостува в ролите на Улрика в „Бал с маски“ в Инсбругската опера и Принцеса Де Буйон в „Адриана Лекуврьор“ в операта в Карлсруе. През октомври 2018 г. тя ще бъде Амнерис в Аида по покана на Tokyo Nikikai Opera Foundation, диригент Андреа Батистони.

 

  • ПРИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ

    Христо Бръмбаров  - корифеят на българското певческо изкуство 

    Внушителен е броят на неговите ученици - Гяуров, Гюзелев, Узунов, Селимски, Димитър Петков, Рафаел Арие, Гена Димитрова, Катя Георгиева,  Димитър Петков, Стефан Еленков,  Рада  Конфорти, Тодор Бонев, Лиляна Василева, Стоян Попов, Сабин Марков...

    ---

    Тази година се навършват 120 години от рождението му.

„Талант, който не се мени, не се движи и обновява, тлее и загива.“

Леон Даниел, български театрален режисьор, роден на 17 февруари преди 98 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петте кьошета“: несглобяемият пъзел

 "Смятам романа на Панайот Карагьозов за остра реплика към цялото умилително носталгично венцехвалене на социализма, към който мнозина са се устремили да ни върнат не само чрез медиите и социалните мрежи, а и с конкретни действия", пише Алберт Бенбасат.

Вярвайте в чудеса!

 

„Не затваряй очи“ е въздействащ и топъл филм, необходим да сгрее загрубелите ни и потънали в света на материалното души...

Куинси Джоунс и несъществуващите формули за успеха

 

Между огромното количество от архивни материали, истинската ценност на филма "Quincy" се разкрива в непрофесионално заснетите кадри от телефона на Рашида Джоунс, които се появяват по-рядко, отколкото ни се иска.