Френският режисьор Франсоа Дюпейрон почина на 65 години след дълго боледуване, съобщи derstandard.at, като цитира AFP. Един от най-добрите му филми е "Господин Ибрахим и цветята на Корана" с участието на Омар Шариф от 2003 г. Същата година е заснет друг негов майсторски филм - "Стаята на офицерите", с който печели награда "Сезар".

Дюпейрон влиза в списъка на добрите режисьори още с първи си филм през 1988 г. "Drôle d'endroit pour une rencontre" с Катрин Деньов и Жерар Депардийо. До 2013 г. снима общо 10 филма, автор е и на два сценария.

"Господин Ибрахим и цветята на Корана" е роман на Ерик-Еманюел Шмит, публикуван на български. Театралната постановката по едноименната книга на Снежина Танковска спечели наградата за най-добра адаптация на литературно произведение на Втория международен фестивал за спектакли с един актьор „Албамоно 2007“ в Корча, Албания. В ролята на Ибрахим е Мариус Донкин.

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...