ГАЛИН СТОЕВ, "Дневник"

"Това, в което живеем, е официализиран мек вариант на "Коза ностра" и го приемаме като неизбежна нормалност. И това е най-страшното. Винаги ще има корумпирани политици, но когато няма коректив, който да реагира, когато те преминат няколко червени линии, това е истинският проблем. За нас дори това, че имаме абсолютно корумпирано правителство и управление, не е толкова страшно. Страшно, е че отстрани няма кой да коригира това. Къде са гласоподавателите? Къде е тази обща съзнателност на електората, която може да осъществи някакъв натиск", коментира в изборното студио на "Дневник" режисьорът Галин Стоев.

Според него трябва да определеим какво искаме да правим с България.

"2021 година сме. Това трябва да се осъзнае с всичкита сила, мощ и отговорност, която ни се стоварва на плещите. Информацията пътува изключително бързо, имаме съзнание за общност на някакво ниво, което направи така че протестните акции в една страна предизвикаха протести в друга. Появи се нещо, което не може да кажем, че се възроди общност. България стои в страни от този тип движения. Винаги сме се чувстваил като нещо отделно, като нещо приобщено, но не съвсем. Винаги сме битували като асансьор, заседнали между етажите", коментира още Стоев.

Според него е много неприятно, че "в политическите предложения липсва проект, размах и мащаб". "Как може да видим държавата след 10-20-50-100 години. Ще съществува ли тя наистина, искаме ли да съществува и какви дългосрочни стратегии прилагаме, за да се чувстваме съпричастни", коментира още режисьорът.

"Това, което управляващите успяха да направят... спомняте ли си имаше една пишман певица, която измисли феномена "Кен лий. Той стана известнен но толкова бързо отмря, заради собствената си несъстоятелност. "Кен лий" няма да предизвика след себе си друг поток от смисъл. Сегашното правителство направи с идеята за демокрация това, което тази певица направи с песента на Марая Кери. Ние битуваме в някакъв кен лий. Но това не носи нищо. Искаме ли да отглеждаме това нищо, защото ни е удобно? Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

„Лошото във филмовите учебни заведения е, че хората, които преподават, са толкова далечe от самата индустрия, че изобщо не подготвят учениците за това, което ще се случи.“

Брайън Де Палма, американски режисьор, роден на 11 септември преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.