ГАЛИН СТОЕВ, "Дневник"

"Това, в което живеем, е официализиран мек вариант на "Коза ностра" и го приемаме като неизбежна нормалност. И това е най-страшното. Винаги ще има корумпирани политици, но когато няма коректив, който да реагира, когато те преминат няколко червени линии, това е истинският проблем. За нас дори това, че имаме абсолютно корумпирано правителство и управление, не е толкова страшно. Страшно, е че отстрани няма кой да коригира това. Къде са гласоподавателите? Къде е тази обща съзнателност на електората, която може да осъществи някакъв натиск", коментира в изборното студио на "Дневник" режисьорът Галин Стоев.

Според него трябва да определеим какво искаме да правим с България.

"2021 година сме. Това трябва да се осъзнае с всичкита сила, мощ и отговорност, която ни се стоварва на плещите. Информацията пътува изключително бързо, имаме съзнание за общност на някакво ниво, което направи така че протестните акции в една страна предизвикаха протести в друга. Появи се нещо, което не може да кажем, че се възроди общност. България стои в страни от този тип движения. Винаги сме се чувстваил като нещо отделно, като нещо приобщено, но не съвсем. Винаги сме битували като асансьор, заседнали между етажите", коментира още Стоев.

Според него е много неприятно, че "в политическите предложения липсва проект, размах и мащаб". "Как може да видим държавата след 10-20-50-100 години. Ще съществува ли тя наистина, искаме ли да съществува и какви дългосрочни стратегии прилагаме, за да се чувстваме съпричастни", коментира още режисьорът.

"Това, което управляващите успяха да направят... спомняте ли си имаше една пишман певица, която измисли феномена "Кен лий. Той стана известнен но толкова бързо отмря, заради собствената си несъстоятелност. "Кен лий" няма да предизвика след себе си друг поток от смисъл. Сегашното правителство направи с идеята за демокрация това, което тази певица направи с песента на Марая Кери. Ние битуваме в някакъв кен лий. Но това не носи нищо. Искаме ли да отглеждаме това нищо, защото ни е удобно? Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

  • ЖИВОТ С ИДИОТ

    Теодор Ушев: Идиотизмът превзема света

     „Живот с идиот“  живееше в мен 20 и няколко години, и все не намирах смелост да посегна към него. Знаейки, че ще бъде много трудно да види бял свят, където и да било, поради начина, по който е разказан", казва аниматорът. 

„Харесването е най-добрата форма на собственост, а собствеността – най-лошата форма на харесване.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 103 години

„Мистър Джоунс“ на Агнешка Холанд: 100-годишната рецепта на Сталин за геноцид в Украйна

 

Лъсва и образът на охранената журналистическа гилдия на чуждестранните кореспонденти, базирана в Москва.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

“Рожден ден”, но не за последно (ревю)

 

“Рожден ден” е стегнат и добре конструиран филм, операторската работа на Георги Челебиев е безупречна, а музиката на Георги Стрезов е въздействена и функционална.

Кожата на руснаците

 

Отговорът на въпроса защо руснаците са фашисти? Прост е той, лесен: защото са народ, който няма достойнство. И изглежда, никога не е имал. Затова онези от руснаците, които искат да живеят с достойнство, руският народ и руската власт ги обявяват за предатели. И заедно ги прогонват… И заедно ги убиват…  

Един висок провал

 

Впечатления на един литератор от филма на Франсоа Озон „Чужденецът“...