Концепцията на българския режисьор Галин Стоев за развитието на театъра в Тулуза беше предпочетен пред проектите на известни френски театрали и журито го избра за директор, съобщи sceneweb.fr. 

Той е победил Ерик Лакаскад, Доминик Питуасе, Филип Калверио и Орели Немюр. Ще поеме поста на 1 януари 2018 г. от Лоран Пели и Агат Мелинан, които ръководят театъра от 10 години.

Стоев е роден през 1969 г. във Варна, завършва Националната академия за театрално изкуство и кино в София при проф. Крикор Азарян. Френските медии го представят като специалист по класиката - Корней, Шекспир, Мюсе, Брехт, който прави преход към съвременния репертоар. Поставял е пиеси в Лондон, Лийдс, Щутгарт, Москва, Буенос Айрес, а през 2005 г. основава собствен театър в Брюксел - Figerprint. Българинът често е канен във Франция.

Българските медии припомнят, че Стоев дебютира като режисьор през 1999 г. в Народния театър и оттогава редовно поставя пиеси там. С "Аркадия" на Том Стопард печели "Аскеер" за най-добро представление през 2001 г. 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.