Концепцията на българския режисьор Галин Стоев за развитието на театъра в Тулуза беше предпочетен пред проектите на известни френски театрали и журито го избра за директор, съобщи sceneweb.fr. 

Той е победил Ерик Лакаскад, Доминик Питуасе, Филип Калверио и Орели Немюр. Ще поеме поста на 1 януари 2018 г. от Лоран Пели и Агат Мелинан, които ръководят театъра от 10 години.

Стоев е роден през 1969 г. във Варна, завършва Националната академия за театрално изкуство и кино в София при проф. Крикор Азарян. Френските медии го представят като специалист по класиката - Корней, Шекспир, Мюсе, Брехт, който прави преход към съвременния репертоар. Поставял е пиеси в Лондон, Лийдс, Щутгарт, Москва, Буенос Айрес, а през 2005 г. основава собствен театър в Брюксел - Figerprint. Българинът често е канен във Франция.

Българските медии припомнят, че Стоев дебютира като режисьор през 1999 г. в Народния театър и оттогава редовно поставя пиеси там. С "Аркадия" на Том Стопард печели "Аскеер" за най-добро представление през 2001 г. 

„Ако искаш мъжете да са добри с теб, трябва да се държиш отвратително с тях; отнасяш ли се както трябва, те ще те накарат да си платиш за това.” 

Съмърсет Моъм, английски писател, роден на 25 януари преди 151 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...