Филмът "Безкрайната градина" - кино дебютът на режисьора Галин Стоев и лебедовата песен на актьора Никола Анастасов, ще открие тазгодишната Киномания. Той ще бъде излъчен от 19 ч. на 16 ноември, четвъртък, в Зала 1 на НДК.

Подготвян повече от 7 години, "Безкрайната градина" е и първият игрален филм за известната с документалните си продукции продуцентска къща "Агитпроп". Продуцент е Мартичка Божилова.

Сценарият е на Яна Борисова и Галин Стоев. Оператори са Борис Мисирков и Георги Богданов. Участват: Мартин Димитров, Елица Матева, Димитър Николов, Глория Петкова. 

Преди няколко дни Стоев, който над 15 години живее във Франция, а от началото на 2018 г. ще бъде директор на Националния театър на Тулуза, каза в интервю за в. "Сега":

"Социалната тъкан в България е изключително разкъсана. Има едно засилващо се икономическо разделение в обществото. Отделните групи се гетоизират. И тук е мястото на културата. Тя може да лекува тези разкъсани връзки. Най-малкото да възпитава нова публика, да вкарва хората в салона. Публиката не расте по дърветата, тя се формира, отглежда. И това трябва да става от много ранна детска възраст.

Театър трябва да се учи в училище, както физика, химия и всичко останало. И то с идеята не децата да стават актьори или да мечтаят да се снимат в поредната телевизионна сапунка, а да се научат как да гледат един филм, едно представление. В противен случай може да се окажем с една остаряла театрална публика, която ще си отиде след две-три десетилетия. Стряскащо е и това, че в България няма никаква идея за дългосрочна перспектива. Ние не можем да си представим България след 70 години."

 Програмата на Киномания вижте ТУК

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 121 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана