Съюзът на артистите раздаде традиционните си награди Икар в Световния ден на театъра, 27 март. 

Ето наградените:

Най-добро представление - "Пияните" на Явор Гърдев в Малък градски театър "Зад канала"

Най-добър режисьор - Галин Стоев за "Танцът Делхи" в Народния театър

Най-добра актриса - Радина Кърджилова за "Танцът Делхи"

Най-добър актьор - Захари Бахаров за моноспектакъла "Чамкория" на режисьора Явор Гърдев

Поддържаща женска роля - София Бобчева

Поддържаща мъжка роля - Явор Бахаров

Дебют - актьорите от спектакъла "Ревизор" - Сатиричен театър и НАТФИЗ.

Куклено изкуство - "Парченцето" на Бургаския куклен театър

Куклена постановка - "Авеню Q"

Приз за чест и достойнство - Иван Иванов 

Васил Михайлов трябваше да получи награда за цялостно творчество, но отказа да я вземе и не присъства на церемонията.

„Лошото във филмовите учебни заведения е, че хората, които преподават, са толкова далечe от самата индустрия, че изобщо не подготвят учениците за това, което ще се случи.“

Брайън Де Палма, американски режисьор, роден на 11 септември преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.