Vladimir Todorov, фейсбук

Снощи гледах "Най-дългата нощ" - филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков. Актьорите няма да изброявам, тъй като са много и почти всички са с поддържаща роля. Главна няма.

Гледал съм го отдавна и бях позабравил колко е добър. Желязна драматургия. Заснет брилянтно. Почти 90% от действието се развива в движещ се влак, със страшно много персонажи, композиции и хореография на сцените, което само по себе си е изключително трудно за заснемане. Камо ли през 1967. Няма излишен кадър, няма излишна реплика, глупав и неубедителен диалог. Актьотите до един са много добри и всеки на мястото си. Музиката е изключително пестелива, без да се натрапва. Появява се точно където трябва и за колкото време трябва. Цялостно впечатление: майсторска работа, като се има предвид кога е правен и ритъма и динамиката на киното от това време. И днес се гледа с удоволствие.

Може и да греша, но мисля, че е невъзможно този филм да бъде заснет в днешно в време с бюджетите, с които разполага нашето кино. А, и не само заради това.

Има го в YouTube за който се интересува.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Ако приемем, че вечност не означава безкрайна продължителност от време, а безвремие, тогава вечният живот принадлежи на тези, които живеят в настоящето.“

Лудвиг Витгенщайн, австрийски философ, роден на 26 април преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.