КРЕМЕНА НИКОЛОВА-ФЛОР

Маестро Емил Табаков ще застане на диригентския пулт на Софийската филхармония на 13 ноември с класическа програма: Концерт за пиано №20 от Моцарт и Втора симфония от Бетовен. Солист на вечерта е виртуозният пианист Себастиан Кнауер.

Промяната се налага заради заболяване на Георги Димитров. Софийската филхармония пожелава скорошно възстановяване на маестро Димитров и благодари на Емил Табаков за бързата реакция.

Емил Табаков ще бъде и специален гост на предаването „На концерт с БНТ 2", което ще се излъчи на 26 ноември от 16 ч. Водещ на поредицата е Найден Тодоров, който за първи път включва в пoредицата за класическа музика разказ за съвременен композитор.

Роден на 21 август 1947 година в Русе, маестро Табаков е сред най-уважаваните български диригенти у нас и по света. Завършва Музикалната академия в София със специалностите контрабас, дирижиране и композиция. Лауреат е на национални и международни конкурси – и като контрабасист (София), и като диригент („Николай Малко", 1977, Копенхаген).

Диригентската му кариера започва от Русенската филхармония през 1976. От 1979 до 1988 ръководи Камерния ансамбъл „Софийски солисти", а в периода 1985 – 2000 последователно е диригент, главен диригент и музикален директор на Софийската филхармония. От 1994 – 1999 е и главен диригент на Белградската филхармония. В периода 2002-2008 оглавява Симфоничния оркестър на Билкент, Анкара. От края на 2008 до края на 2015 е последователно директор на дирекция „Музикална продукция  и състави" на Българското национално радио и главен диригент на Симфоничния оркестър на БНР. Гостува сам и с ръководените от него оркестри в почти всички европейски страни, както и в САЩ, Австралия, Канада, Япония, Южна Корея, Сингапур, Тайван, Бразилия, Южна Африка, Иран и др.

Репертоарът на Емил Табаков включва оперни и музикални произведения от всички музикални епохи. Осъществява записи за Балкантон (България), Елан (САЩ), Капричио Делта (Германия), Мега-Мюзик (България), Пентагон (Холандия), Гега Ню (България), EMI, Naxos и др.

Той е автор на десет симфонии, концерти за оркестър, концерти за различни инструменти, Реквием по латински текст, камерни и солови произведения. Повечето от тях са написани по поръчка на международни фестивали и известни изпълнители. Издадени са на CD за звукозаписните компании Naxos, Гега Ню, Балкантон, Toccata Classics. Отличени са с национални награди и са често изпълнявани в България, Германия, Португалия, САЩ, Япония, Финландия, Франция, Австрия, Турция и др.

Табаков е носител на престижни национални награди в областта на музиката – „Музикант на годината" на БНР за 1992, „Мъж на годината" на Международния библиографичен център в Кеймбридж, един от 100-те най-добри професионалисти според Международния библиографичен център за 2012 . През 1997 е министър на културата в служебното правителство на Стефан Софиянски.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.