„Битката за оцеляването пречи на музикантите да останат само в света на музиката и съвършенството.“

„Не мисля, че оценката е съизмерима само с парите, които получаваш. Важно е да получиш обратно позитивна енергия, която си дал. Това те зарежда, за да продължиш напред.“

„Винаги има тайни за разгадаване по пътя към съвършенството. С практиката, а и работата с различни музиканти, човек се обогатява.“

„Един музикант не може да е равностоен във всички жанрове. Това е въпрос на чувствителност и усещане, афинитет, сензитивност.“

„Ключът е в ръцете на диригента.“

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

„Важно е да подготвяме младите към онова, което ще видят и чуят, за да ги заразим с любопитство и да отворим сетивата им към класическата музика. 

„Човешкият живот не стига за хубавата музика.“

„В някои страни по света са измислили децата да присъстват на генерални репетиции на симфонични оркестри. Свидетел съм на подобни посещения и в Турция, и в Бразилия, и в Белгия, и във Франция... Идват по 1000-1500 ученици, слушат класическа музика и у някои от тях се заражда интересът към нея. Необходимо е да се насочи вниманието на младите. Смятам, че това е начинът. Може би затова в чужбина има толкова много публика, която е в пъти повече, отколкото при нас. И млади хора идват на концертите на симфонични оркестри, и по-възрастни.“

„В Америка например един оркестър има по 4-10 млн. долара годишен бюджет. А ние какво имаме? Нищо!“

„По-важното е какво ще можеш да внушиш на оркестъра и на публиката, без да му приказваш много. От тази гледна точка музикантите по цял свят са еднакви. Като професионализъм обаче, като начин на изпълнение, разбира се, са доста различни.“

ЕМИЛ ТАБАКОВ – български диригент, роден на 21 август 1947 г. Дирижирал е Русенската филхармония, Камерен ансамбъл „Софийски солисти“, Софийската и Белградската филхармония, Симфоничния оркестър в „Билкент – Анкара“ и Симфоничния оркестър на Българско национално радио. Автор е на осем симфонии.

През 1997 г. е министър на културата.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.