Смолянският театърът е предал т.нар. оздравителен план, в който подробно са описани бъдещи стъпки, за да може да подобри финансовото о си състояние, каза за “Хоризонт“ директорът му Румен Бечев. Тази той става на 65 години и това по ирония на съдбата съвпада със заплахата на Министерството на културата да бъде превърнат в открита сцена – тоест трупата да бъда разпусната и да гостуват постановки от други градове. 

„Съществуването на Родопския драматичен театър е въпрос на национална сигурност, защото това е един много сложен район, в който от край време заедно живеят различни етноси... Има много стойностни неща в нашия репертоар, които са конкретно свързани с нашия регион - например пиесата на Петър Тодоров "Ромео и Жулиета от Дулево", която е на чист родопски диалект”, каза Бечев. 

„За мен тази бомба е заложена от Министерството на културата – тази криза, която в момента се развихри в българския театър”, коментира и театралния режисьор Петър Тодоров, директор на театралния фестивал "Забранено за възрастни" и председател на фондация "За Родопите". „Само миналата година три пъти се промени т.нар. методика, по която се финансират държавните театри, а в момента има система, че те вземат субсидия по 2.50 лв. върху всяко взето левче от билетче. Абсолютно всички драматични държавни театри са сложени под един знаменател – това е абсолютно закопаващо за театрите в провинцията”, каза той.

Актрисата Десислава Минчева поясни: „Имахме много неравен старт чисто финансово – четири години театърът беше затворен, беше ликвидирана една цяла система и в един момент след тези години се създаде нова структура без никаква финансова подкрепа.” Тя допълни, че един от най-големите проблеми на актьорите и на техническия е липсата на транспорт, а там отиват една голяма част от финансите като разход. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 121 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана