След като стана ясно, че куклените театри в страната не могат да покрият нормата, поставена от Министерството на културата, в сряда правителството повиши с 50 стотинки дотацията да всеки продаден билет. 

Досега те получаваха субсидия от 2.50 лв. за всеки лев приходи от продажба на билети, колкото е помощта и само за драматичните продукции. Сега тази сума се повишава на 3 лв. За останалите представления няма промяна - по 2,50 лв. за 1 лв. приходи. Всичко това е отчетено като голяма реформа. 

"Новият начин на изчисление на полагащата се субсидия - на базата на реално реализирани приходи от продажба на билети, беше въведен от средата на 2015 г. Чрез него бяха преодолени някои от установените слабости във финансирането на държавните културни институти от сценичните изкуства, създадоха се условия за пълна прозрачност при определяне размера на субсидията и се създадоха условия за навременен контрол върху дейността и финансовите резултати на институтите", пише в съобщението на правителствения пресцентър. Уточнява се, че се очаква "по-голямо многообразие на предлаганите продукти, усъвършенстване на мениджмънта и увеличаване на броя на зрителите".

Истината е, че прословутата реформа във финансирането на театрите ги докара до фалит, а при счетоводното отчитане на миналата година част от тях бяха заплашени със закриване. Тогава министерството на културата беше засипано с декларации колко абсурдна е методиката на финансиране и колко дискриминирани са провинциалните театри, които получават по-ниска субсидия от столичните. В некултурните времена, в които живеем, съсипването на малкото културни средища извън София е безобразие. От Врачанския театър обясниха, че за да са на печалба, трябва да вдигнат билета на 250 лв.  

С постановлението си от сряда правителството е създало и нов субект - "Театрално-музикални продуцентски центрове", които ще получават по 6 лв. за 1 лв. реализиран музикален продукт и по 2,50 лв. за 1 лв. приходи от стандартна пиеса. Това очевидно е спасяване на пожара с оперетата в София и операта в Стара Загора, които доскоро също бяха заплашени да се превърнат в открити сцени, тоест разпуснати.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ВОЙНАТА

    Ода за Харкив

     "Държава и народ, които имат град като Харкив, никога не могат да бъдат победени" - коментар на Николай Слатински

„Когато започне "стани да седна" - чупи стола и не участвай в тази игра.”

Федерико Гарсия Лорка, испански поет, роден на 5 юни преди 125 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петият вагон“ - равносметка или ново начало

 

През 2022 г. писателят Христо Карастоянов е прегледал, обработил и допълнил своите текстове, конструирайки пъзел, които наистина могат да се разглеждат и като мини романи

Страстната адвокатска защита на един философ

 

Есетата на Октавиан Палер те карат да ги препрочиташ и отново да вникваш и разсъждаваш върху големи теми и образи на световната литература

Фрагменти около една книга на Марин Георгиев

"Марин е от редките участници в софри и говорилни, който усети как изтича времето в бездействие, ако не предприемеш нещо да задържиш хода му" - Георги Мишев за книгата на "Камъчето под езика"